آفتاب

اسلام آباد میزبان نشست صلح افغانستان

اسلام آباد میزبان نشست صلح افغانستان

مقامات نظامی پاکستان هدف اصلی مذاکرات افغانستان را پایان دادن به جنگ ۱۴ ساله بین گروههای طالبان و دولت این کشور عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرهای رسیده از پاکستان حاکی از برگزاری مذاکرات صلح بین طالبان و دولت افغانستان به میزبانی دولت این کشور است.

 پیش از این مذاکرات صلحی بین دولت افغانستان و طالبان برگزار شده بود که قرار است دور جدیدی از این مذاکرات در هفته های آینده در اسلام آباد برگزار شود. در این مذاکرات نمایندگانی از کشورهای آمریکا و چین نیز حضور خواهند داشت.

ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان امیدوار است دیدار این هفته مقامات ارشد پاکستان و افغانستان بتواند زمینه برگزاری این مذاکرات را فراهم کند.

به گفته مقامات نظامی پاکستان هدف اصلی این مذاکرات پایان دادن به جنگ ۱۴ ساله بین گروههای طالبان و دولت افغانستان است.  

یک مقام ارشد ارتش پاکستان به خبرنگاران گفت تا دو هفته آینده مذاکرات نهایی بین طرفهای درگیر برگزار خواهد شد ولی هنوز تاریخ دقیقی برای برگزاری این مذاکرات اعلام نشده است.

به گفته یک مقام طالبان ساکن کشور قطر، در مذاکرات دو هفته آینده از سراج الدین حقانی رئیس یک شاخه از طالبان نیز دعوت شده است. دولت افغانستان سراج الدین را به بمب گذاری های اخیر در کابل متهم کرده است.

گفتنی است طالبان در بحران به سر می برد و همچنان بین سران این گروه برای تعیین یک رهبر تنش وجود دارد. هنوز نامی از طالبان برای شرکت در این مذاکرات اعلام نشده است.

کد N1075781

وبگردی