آفتاب
نخست وزیر یونان؛

نتایج انتخابات در اسپانیا نشان داد اروپا دیگر ریاضت را نمی پذیرد

نتایج انتخابات در اسپانیا نشان داد اروپا دیگر ریاضت را نمی پذیرد

نخست وزیر یونان امروز با انتشاربیانیه ای نتایج انتخابات پارلمانی اسپانیا را مؤید این واقعیت دانست که اروپا دیگر سیاست های ریاضت اقتصادی را نمی پذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر یونان امروز با انتشار بیانیه ای نتایج انتخابات روز یکشنبه در اسپانیا نشان می دهد که اروپا سیاست های ریاضتی را نمی پذیرد.

«الکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان در بیانیه ای اعلام کرد: نتایج انتخابات پارلمانی اسپانیا که یکشنبه در این کشور به انجام رسید، به وضوح مؤید این واقعیت است که اروپا دیگر سیاست های ریاضت اقتصادی را نمی پذیرد.

نخست وزیر چپ گرای یونان در بیانیه منتشره گفته است: ریاضت در اسپانیا شکست سیاسی سختی را تجربه کرد. انتخابات اسپانیا نشان داد نیروهایی که حامی جامعه هستند، به صحنه سیاسی وارد شده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اروپا در حال تغییر است و انتخابات اسپانیا چشم انداز اکثریت پیش رونده ای را در دولت این کشور به اثبات رساند. 

لازم به ذکر است، حزب حاکم «مردم» در اسانیا (PP) برنده انتخابات عمومی (پارلمانی) روز یکشنبه در این کشور اعلام شد و بر این اساس اگرچه موفق به کسب اکثریت قاطع نشد، توانست ۱۲۳ کرسی را در پالمان به خود اختصاص دهد.

کد N1075650

وبگردی