آفتاب

ابوترابی‌فرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنی وحدت اهل فکر است

ابوترابی‌فرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنی وحدت اهل فکر است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح، وحدت حوزه و دانشگاه را به معنی وحدت اهل فکر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، محمد حسن ابوترابی فرد که در مراسم سالگرد شهادت شهید مفتح و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشکده الهیات دانشگاه تهران حضور یافته بود گفت:‌ شهادت عالم بزرگوار و استاد فرهیخته دکتر مفتح بابی تحت عنوان وحدت حوزه و دانشگاه گشود که به معنای وحدت اهل فکرف‌علم و اندیشه است و ضرورتی وحدت مورد انتظار در جامعه است.

وی افزود: هر چه حوزه و دانشگاه تلاش کنند به یافته های علمی نزدیک شوند و یافته های علمی را به عمل برسانند در جهت تحقق این وحدت حرکت کرده‌اند. البته شاخه های علوم متفاوت هستند اگر ما می بینیم اهل علم و معرفت حول کلمه حق به معرفت می‌رسند این به معنی حذف شاخه های علوم نیست بلکه رشته های متنوع و شاخه های گوناگون به فهم حقایق کمک می‌کند.

نائب رئیس مجلس ادامه داد: تعبد ما ریشه در علم دارد و درک علمی ما را شاگرد مدرسه وحی کرده است به همین دلیل ماندگار است و گرنه دوام نداشته و از بین می رفت. پس پایداری تعبد به واسطه پشتوانه مستحکم آن است.

ابوترابی فرد ادامه داد: عقل عملی و عقل نظری باید توامان باشد تا شاهد وحدت باشیم. آیت الله بهجت می فرمودند به آن چه علم دارید عمل کنید و آنرا که علم ندارید توقف کن. همه مراتب سلوک و مقامات عالی معرفتی بر پایه این حرکت است.خیلی ها تلاش می‌کنند که به حقیقت علم دست پیدا کنند .اگر این علم یک علم وحیانی باشد باید تلاش کرد تا آنچه به دست می آوریم علم به معنای واقعی کلمه باشد.

انتهای پیام

کد N1075591

وبگردی