آفتاب

برداشتن تابلوی «انرژی هسته‌ای؛ آینده روشن» از ورودی شهر فوکوشیمای ژاپن

برداشتن تابلوی «انرژی هسته‌ای؛ آینده روشن» از ورودی شهر فوکوشیمای ژاپن

کارکنان ایالت فوکوشیمای ژاپن تابلوی تبلیغاتی را که بر روی آن نوشته شده بود «انرژی هسته‌ای؛ انرژی آینده‌ای روشن است» را از ورودی شهر فوکوشیما برداشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از آساهی شیمبون، کارکنان دولت محلی ایالت فوکوشیما، تابلویی که بر روی آن با نوشته «انرژی هسته‌ای؛ انرژی آینده‌ای روشن است» از انرژی هسته‌ای تمجید شده بود را برداشتند.

این تابلو به نوعی به سمبل شهر فوکوشیما تبدیل شده بود. این شهر که پس از بروز فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما و بروز تشعشعات رادیواکتیو کاملاً از سکنه خالی شده بود باعث توقف فعالیت همه 43 راکتور هسته‌ای ژاپن برای ارتقاء ایمنی و امنیت آنها شد.

این در حالی است که برخی مخالف برداشته شدن این تابلو بودند و اعلام کردند که این تابلو می‌تواند ترس‌های ایجاد شده در افکار عمومی ژاپن نسبت به انرژی هسته‌ای را کاهش دهد.

بروز فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما که به دلیل بروز سونامی و ورود آب به داخل نیروگاه شد، باعث خروج تشعشعات رادیواکتیو به بیرون و تخلیه شهر فوکوشیما شد.

در سال 2013 فعالیت همه 43 راکتور هسته‌ای ژاپن برای ارتقاء ایمنی و امنیت آن‌ها متوقف شد.

تاکنون با وجود تلاش‌های دولت ژاپن تنها دو راکتور نیروگاه هسته‌ای سندای توانسته‌اند با دریافت مجوزهای لازم ایمنی و امنیتی لازم فعالیت خود را از سر گیرند.

انتهای پیام

کد N1075492

وبگردی