آفتاب

دیده‌بان حقوق بشر خواهان تحقیق درباره حملات عربستان به غیرنظامیان در صنعا شد

دیده‌بان حقوق بشر خواهان تحقیق درباره حملات عربستان به غیرنظامیان در صنعا شد

دیده‌بان حقوق بشر تحقیقات در زمینه حملات ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در مناطق مسکونی صنعا را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی مفصل آورده است: ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در ماه‌های سپتامبر و اکتبر 2015 دستکم شش حمله هوایی در مناطق مسکونی یمن انجام داده و 60 شهروند غیر نظامی را به قتل رسانده است.

این سازمان در گزارش خود آورده است: هیچ مدرکی دال بر وجود هدفی نظامی در حمله هوایی علیه بخش قدیمی شهر صنعا و محله الاصبحی در ماه سپتامبر نیافته است و در حملات هوایی که منجر به کشته و زخمی شدن ساکنان خیابان مارب و محله‌های حده، حصبه و ضبوه شده، تفاوتی میان شهروندان و اهداف نظامی لحاظ نشده است.

در این گزارش آمده است: براساس اعلام سازمان ملل بیشتر موارد فوتی که از آغاز حمله نظامی ائتلاف در اواخر مارس ثبت شده و به 2500 تن می‌رسد، در اثر حملات هوایی ائتلاف بوده است.

این سازمان فاش کرد، در یکی از حملات یک خانه در بخش قدیمی شهر صنعا که در یونسکو به عنوان میراث تاریخی ثبت شده بود، در شب سیزدهم دسامبر مورد حمله قرار گرفت و علاوه بر تخریب این خانه تاریخی، 18 شهروند یمنی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

ائتلاف تحت امر عربستان در جنگ علیه یمن مکررا از بمب‌هایی با قدرت تخریبی بالا استفاده می‌کنند که این خود منجر به کشته شدن تعداد بیشتری از شهروندان می‌شود.

انتهای پیام

کد N1075455

وبگردی