آفتاب
رئیس جامعة المصطفی:

دولت نیجریه خطر صهیونیسم را جدی بگیرد

دولت نیجریه خطر صهیونیسم را جدی بگیرد

رئیس جامعة المصطفی العالمیه، با بیان اینکه «دولت نیجریه خطر صهیونیسم را جدی بگیرد» گفت: ارتش نیجریه هیچ‌گاه به مبارزه جریان بوکو حرام نرفته است و با تجمع مسالمت‌آمیز شیعیان نیجریه این‌چنین مقابله کرده و مردم را قتل عام کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در تجمع اعتراض‌آمیز علما، اساتید و طلاب حوزویان در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه در مدرسه فیضیه، ضمن اعلام همبستگی با ملت‌های مظلوم آفریقا و شهدای نیجریه، اظهار کرد: امروز جهان اسلام صحنه هم‎آوردی سه قرائت از اسلام است که دو مورد اول آن اتفاقا ضد موازین شرعی و اسلامی است.

وی ادامه داد: قرائت نخست از اسلام، گفتمانی سکولار و لیبرال و روشنفکر مآبانه است که روشی کاملا دروغین و انحرافی است. این نظریه، اسلام را در اقلیت قرار می دهد، دین را از سیاست جدا کرده و مبارزه با ظالمان و ستمگران و عدالت خواهی را از بدنه اسلام جدا کرده است، در حالی که اسلام در ذات خود جهاد و عدالت خواهی و همراهی با مظلومان را دارد.

اعرافی با اشاره به دیدگاه و تعریف دوم از اسلام، عنوان کرد: دیدگاه دوم قرائت متحجرانه و تکفیری از اسلام است که عقلانیت و منطق را از دین جدا کرده و به بهانه‌های پوچ مسلمانان را به جان هم می اندازد. این قرائت و طرز فکر در سایه آل سعود شکل می گیرد. اما نکته مهم در پشتیبانی استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیسم از این دو جریان است.

وی با بیان این که ما معتقد به گفتمان صحیح از اسلام هستیم، تأکید کرد: حوزه علمیه در نیم قرن گذشته به رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب این جریان را پیگیری می‌کرده و منادی اسلامی همراه با عقلانیت، منطق و اخلاق است، همه مذاهب را در سایه خود جمع می کند و در عین حال که از تروریسم و تکفیر برائت می جوید، مبارزه با ظالمان را سرلوحه کار خود قرار می دهد.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیة در ادامه با اشاره به اهمیت فوق العاده قاره آفریقا در جهان، اظهار کرد: این قاره با داشتن حدود یک میلیارد جمعیت و بهره‎مندی از ذخایر و معادن عظیم سهمی بزرگ در جهان داشته اشت و به همین دلیل در طول تاریخ مورد تاخت و تاز کشورهای مستکبر قرار می گرفته است؛ اما ما خطاب به رهبران و مسؤولان آفریقایی و به ویژه جنبش های اسلامی آن منطقه می‌گوییم شما باید اتحاد خود را حفظ کنید و با مقاومت تاریخ غم بار خود را جبران کنید.

وی با بیان این که آفریقا با سه خطر عظیم مواجه است که باید هوشیاری کاملی در این سه جریان داشته باشد، اظهار کرد: خطر نخست استکبار و استعمار غربی است که پرونده سیاهی از خود در آفریقا به جای گذاشته است. این استعمار سالها معادن و ذخایر آفریقا را به تاراج برده است و در جهت جنگ نرم نیز بر فرهنگ و زبان و اعتقادات آفریقا حکومت می کرد.

امام جمعه قم خطر دومی که آفریقا با آن مواجه است را صهیونیسم بین المللی دانست و یادآور شد: صهیونیسم در بیش از 50 کشور آفریقا نقشه های بلند مدت برنامه ریزی کرده است و در همین قضیه دست اسرائیل در کار بوده است و از دولت و ملت نیجریه می خواهیم این دشمن را هم جدی بگیرند.

وی تحجر و تکفیر را خطر سوم بر سر اهداف آفریقا خواند و گفت: ترور و افکار انحرافی که برخاسته از تفکرات آل سعود است، همگی الهام از آمریکا و صهیونیسم می گیرد و در آفریقا با خرج پول های فراوان و تبلیغات گسترده می خواهند جلوی گسترش اسلام ناب محمدی را بگیرند و با زنجیره های سفارت خانه‌ها و وعاظ السلاطین و از این قبیل سعی در تخریب گفتمان انقلاب اسلامی داشته است که یکی از این جریانات مخرب در آفریقا بوکو حرام است.

اعرافی افزود: دولت و ارتش نیجریه فریب جریانات فوق را خورده‌اند و به جای این که جلوی بوکو حرام را بگیرند که در حال تخریب وجهه نیجریه و تاراج اموال این کشور است، دست به کشتار مردم مظلوم شیعه زده‌اند که ما به شدت به دولت و ارتش نیجریه هشدار می‌دهیم که بدانند هرقدر فعالیت کنند گفتمان انقلاب اسلامی در حال پیشروی است و حرکت اسلامی در آنجا به هیچ وجه متوقف و خاموش نمی شود و معارف نورانی اهل بیت(ع) در آنجا به شدت رشد خواهد کرد.

وی در ادامه با ابراز تأسف از سکوت مجامع بین المللی در حادثه تلخ نیجریه، خاطرنشان کرد: واقعا جای تأسف دارد در حادثه‌ای مثل پاریس تمام گروه های گوناگون در سرتاسر جهان بیانیه می دهند و آن را محکوم می کنند، اما در پی حادثه تلخی که در کشتار مردم شیعه مظلوم نیجریه رخ می دهد صدای کسی در نمی‌آید.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیة با بیان این که امروز فریاد لبیک یا حسین از مرزهای ایران و عراق فراتر رفته است، اظهار کرد: به شکر خدا ما رهبری داریم که در برابر تمام قلدرهای عالم قد علم کرده و موجی از اسلام خواهی به راه انداخته است که تمام این تکفیری ها و آدم کش ها در این امواج محو و نابود خواهند شد.

وی با زشت خواندن حادثه تلخ نیجریه و دستگیری رهبر شیعیان این کشور، اظهار کرد: جنبش اسلامی نیجریه به دنبال عزت و شکوه آفریقا بوده است و در طول این سال‌ها از این گروه و رهبر بزرگوارشان شیخ زکزاکی که از انقلاب و امام ایران الهام گرفته است و سال گذشته هم سه فرزندش را به شهادت رساندند، هیچ گاه خشونتی دیده نشده است و دولت نیجریه بداند اگر این جنبش از بین برود استعمار و استکبار بر آنها حاکم خواهد شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه طلاب و علمای حوزه علمیه در این تجمع چند خواسته اساسی دارند، تأکید کرد: درخواست نخست و مهم هوشیاری و آگاهی دولت نیجریه در برابر نفوذ جریان استکبار و استعمار است و دوم آزادی شیخ زکزاکی و تکریم و بزرگداشت اوست و در مرحله سوم خواهان رسیدگی به وضع مجروحان و آسیب دیدگان و پرداخت خسارت کامل به آنها هستیم و باید هرچه زودتر حسینیه بقیة الله نیز بازسازی شود.

وی در پایان یادآور شد: ما بر وحدت ملت آفریقا تأکید می کنیم و از مسؤولان جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی می خواهیم از حقوق مظلومان در نیجریه دفاع کنند و همه مردم مظلوم و مسلمان دنیا و هم دشمنان ما بدانند مکتب اهل بیت(ع) پیروز است و حوزه علمیه قم و مراجع و علما هم بر این مطلب پافشاری دارند و همه پیروان مکتب اهل بیت(ع) با قدرت به فعالیت های خود ادامه دهند.

انتهای پیام

کد N1075452

وبگردی