آفتاب

اوباما: پذیرای انتقادهای مشروع از راهبرد مبارزه با داعش دولتم هستم

اوباما: پذیرای انتقادهای مشروع از راهبرد مبارزه با داعش دولتم هستم

باراک اوباما در مصاحبه‌ای کاندیداهای ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان آمریکا را از بابت انتقاد صرف از راهبرد مبارزه با تروریسم دولتش بدون ارائه پیشنهادهای جایگزین مورد نکوهش قرار داد و اظهار داشت، از "انتقادهای مشروع" از راهبردش برای مبارزه با گروه تروریستی داعش استقبال می‌کند اما این انتقادها اغلب ناشی از فقدان توضیح کافی درباره این راهبرد در رسانه‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با کانال رادیویی NPR نتایج نظرسنجی‌های اخیر که حاکی از بیشترین میزان مخالفت عمومی با نحوه تعامل وی با مساله تروریسم هستند را ناشی از اشباع رسانه‌ها از گزارش‌های مربوط به حملات 13 نوامبر در پاریس دانست.

اوباما خاطرنشان کرد: ما در راهبرد خود برای مبارزه با داعش دستاوردها زیادی داشته‌ایم و آمریکا 9 هزار حمله علیه داعش انجام داده و در تلاش‌های خود علیه این گروه موفق شده شهرهایی نظیر شهر سنجار عراق را باز پس بگیرد.

اوباما موج انتقادهای کاندیداهای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه از راهبرد مبارزه با داعش دولتش را مورد نکوهش قرار داده و گفت: زمانی که شما از آنها می‌پرسید قصد دارید به جای این کارها چه کاری انجام دهید آنها هیچ پاسخی ندارند.

این مصاحبه در راستای تلاش‌های اخیر باراک اوباما به منظور کاستن از نگرانی‌های آمریکایی‌ها که به دنبال حملات پاریس و سن برناردینو در کالیفرنیا افزایش یافته، انجام شده است.

اخیرا مرکز پژوهش و نظرسنجی "پیو" در آمریکا در یک نظرسنجی سراسری اعلام کرد، تنها 37 درصد از آمریکایی‌ها نحوه تعامل اوباما با تروریسم را تایید می‌کنند و 57 درصد از آنها راهبرد مبارزه با تروریسم وی را تایید نمی‌کنند. این پایین‌ترین میزان مخالفت با راهبرد مبارزه با تروریسم اوباما در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

اوباما در کنفرانس خبری خود به مناسبت پایان سال 2015 که پیش از عزیمتش به تعطیلات برگزار کرد، از آمریکایی‌ها خواست نسبت به تهدیدهای داخلی هوشیاری خود را حفظ کنند اما اجازه ندهند که این تهدیدها آنها را مرعوب و یا دچار اختلاف کند.

وی اظهار کرد: اکنون ما با برخی انتقادهای مشروع از اقداماتی که من و دولتم در راستای مبارزه با داعش انجام داده‌ایم، روبرو هستیم. من فکر می‌کنم علت این انتقادها این است که ما در تشریح و توصیف همه فعالیتهایی که در مدت بیش از یک سال گذشته برای شکست دادن داعش انجام دادیم کوتاهی کردیم.

اوباما در پاسخ به این پرسش که آیا وی پیشنهادی که از جانب هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست جمهوری دموکراتها مبنی بر اعمال منطقه پرواز ممنوع در سوریه مطرح شد را مد نظر قرار می‌دهد، گفت: چنین اقدامی از آنجا که گروه تروریستی داعش هیچ نیروی هوایی ندارد، کمکی به مقابله با این گروه تروریستی نخواهد کرد.

اوباما همچنین از دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری پیشروی جمهوری‌خواهان از بابت بهره‌برداری از ترسی که میان طبقه کارگری آمریکا از بابت ناتوانی در تطابق با تغییرات جمعیتی و اجتماعی جدید ایجاد می‌کند، انتقاد کرد.

اوباما گفت: ترامپ در کمپین انتخاباتی خود در حال بهره‌برداری از خشم، نارضایتی و ترس این طبقه است.

انتهای پیام

کد N1075435

وبگردی