آفتاب

منبع اسرائیلی: یکی از اهداف ترور قنطار دادن پیام به مسکو بود

منبع اسرائیلی: یکی از اهداف ترور قنطار دادن پیام به مسکو بود

کارشناس پژوهش‌های اسلام و خاورمیانه در دانشگاه "عبری قدس" معتقد است که یکی از اهداف ترور سمیر قنطار دادن این پیام به مسکو بود که اسرائیل برای حفظ منافع حیاتی خود هرکاری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ارم نیوز، موشه معوز، کارشناس پژوهش‌های اسلام و خاورمیانه در دانشگاه عبری گفت: ترور سمیر قنطار از سوی اسرائیل طرف‌های دیگر را در این معادله وارد کرده و می‌تواند تاثیرات متفاوتی بر حزب الله، دولت لبنان، نظام سوریه، مسکو و تهران برجای بگذارد.

وی ادامه می‌دهد: حزب الله به این ترور از زاویه دست داشتن اسرائیل نگاه می‌کند و برای گرفتن انتقام در صورت دست دادن فرصت تلاش خواهد کرد. پس یقینا به تنش میان دو طرف خواهد انجامید.

معوز گفت: دولت لبنان خواهان وارد شدن به رویارویی با اسرائیل نیست، چرا که می‌داند هزینه این مساله برایش گران تمام خواهد شد.

این کارشناس اسرائیلی در پاسخ به این سوال که آیا ترور قنطار نشانگر این است که اسرائیل تسلیم منافع روسیه در دمشق نیست، گفت: احتمال زیادی وجود دارد که یکی از اهداف ترور قنطار دادن این پیام به طرف روسی باشد که اسرائیل برای حفظ منافع حیاتی خود تلاش خواهد کرد، همانند کاری که با کاروان‌های سلاح ارسالی از سوریه برای حزب الله لبنان انجام می‌دهد.

انتهای پیام

کد N1075409

وبگردی