آفتاب
سفیر اتریش در ایران اعلام کرد:

اعلام آمادگی اتریش برای همکاری در زمینه پزشکی سنتی با ایران

اعلام آمادگی اتریش برای همکاری در زمینه پزشکی سنتی با ایران

سفیر اتریش در ایران گفت: مایل هستیم که در زمینه دارویی به‌خصوص در زمینه پزشکی سنتی بیشتر با ایران همکاری داشته باشیم و در اواخر فوریه، هیئتی در این زمینه به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌جنوبی، فریدریش اشتیفت در نشست فعالان اقتصادی خراسان جنوبی، اظهار کرد: هر چند طی چند سال گذشته به دلیل تحریم‌ها روزهای سختی داشته‌ایم اما امروز خوشحال هستیم که تحریم‌های علیه ایران در حال برداشته شدن است.

وی با اشاره به اینکه تجار اتریش نیز خواستار برداشته شدن تحریم‌هاعلیه ایران بودند، افزود: سابقه رابطه اتریش با ایران به سال ۱۷۷۲ میلادی بازمی‌گردد. ما این افتخار را داشته‌ایم که همواره در همکاری دو جانبه با ایران جزء اولین‌ها باشیم. بعد از انقلاب اسلامی ایران نیز نخستین رئیس‌جمهوری که به این کشور سفر کرد رئیس‌جمهور اتریش بود. با گذشت ۱۳ سال و بعد از به نتیجه رسیدن موضوع هسته‌ای بازهم نخستین رئیس‌جمهور از کشور اتریش بود که به ایران سفر کرد. هیئت همراه رئیس‌جمهور حدود ۳۰۰ نفر بودند که ۲۵۰ نفر از آنها تجار بودند و حضور این هیئت تجاری نشان‌دهنده علاقه شدید ما برای همکاری با ایران است.

وی با بیان اینکه کشور اتریش حتی در زمان تحریم‌ها با ایران همکاری تجاری داشته است، افزود: همکاری‌های تجاری در زمینه تولید دارو، ماشین‌آلات، توریسم، صنعت و معدن از جمله زمینه‌های همکاری با ایران است.

سفیر اتریش در ایران از افزایش سفر گردشگران اتریشی به ایران در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: این افزایش در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و در این راستا تعداد پروازهای اتریش به ایران افزایش می‌یابد.

اشتیفت در ارتباط با همکاری با ایران در زمینه دانشگاهی گفت: در حال حاضر ارتباطات خوبی در زمینه دانشگاهی به‌خصوص صنعت و معدن با ایران داریم و در آینده نزدیک نیز هیئت‌های دانشگاهی اتریش به ایران سفر خواهد کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر کشور اتریش با دانشگاه نفت اهواز و تهران در حال همکاری است و می‌توانیم زمینه ارتباط دانشگاه صنعت و معدن اتریش با بیرجند را برقرار کنیم.

انتهای پیام

کد N1075357

وبگردی