آفتاب

تنش با روسیه، بیش از 50 میلیارد دلار برای ترکیه آب می‌خورد

تنش با روسیه، بیش از 50 میلیارد دلار برای ترکیه آب می‌خورد

حزب "مردم جمهوری خواه" ترکیه با انتشار گزارشی اعلام کرد درصورتی که ترکیه راه حلی را برای بحران شکل گرفته میان آنکارا و مسکو پیدا نکند، متحمل خساراتی به ارزش 52.5 میلیارد دلار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، این حزب اپوزیسیون ترکیه ضررهای مستقیم به بخش اقتصاد ترکیه را حدود 6.5میلیارد دلار برآورد و اعلام کرده است پس از این که "تجارت چمدانی" میان این دو کشور نیز مدنظر قرار بگیرد، ضررها به 5/8 میلیارد دلار می‌رسد.

در این گزارش آمده که برای آنکارا یافتن جایگزینی برای گاز روسیه که 54.8 درصد از حجم واردات ترکیه از سوخت آبی را تشکیل می‌دهد، دشوار است.

این گزارش به ضررهایی که به بخش گردشگری نیز وارد می‌شود، پرداخته است، چراکه حدود 3.5 میلیون شهروند روسی برای گردشگری به ترکیه می‌روند و حدود 2.9 میلیارد دلار را هزینه می‌کنند.

در پی اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده روسی در سوریه، روابط آنکارا و مسکو متشنج شد و روسیه تحریم‌هایی را بر ترکیه اعمال کرد که این تحریم‌ها شامل تولیدات کشاورزی و مواد غذایی و همچنین ممنوعیت سفرهای غیرسازمان یافته "چارتر" و توقف فروش بلیط‌های سفرهای گردشگری به ترکیه می‌شود.

بر اساس این تحریم‌ها، همچنین اتباع ترک باید ویزای ورود به روسیه را دریافت کنند و استفاده از نیروی کار ترک در روسیه ممنوع گشت و این تدابیر از آغاز سال میلادی آتی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

کد N1075321

وبگردی