آفتاب

این قصر 58 میلیون دلاری متعلق به کدام "شاهزاده خانم" است؟

این قصر 58 میلیون دلاری متعلق به کدام "شاهزاده خانم" است؟

دختر رئیس جمهوری ازبکستان بار دیگر با بازتاب های خبری خود آسیای میانه را به هم ریخت.

 

 

 انتشار گزارشی در باره قصر 58 میلیون دلاری «لاله کریم اف» دختر «اسلام کریم اف» رئیس جمهوری ازبکستان وسه قصر دیگر وی در لس انجلس در رسانه های مخالف این کشور و دیگر کشورهای آسیای میانه در روزهای اخیر بازتاب زیادی داشت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا،  این رسانه ها به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از وجود چهار قصر چند میلیون دلاری مربوط به لاله کریم اف دختر دوم رئیس جمهوری ازبکستان خبر دادند که یکی از آنها 58 میلیون دلار قیمت گذاری شده است.
خبرگزاری کانیوز، آزادگان، اکی پرس و تارنمای آزادی با بازتاب این گزارش نوشته اند: در تابستان سال 2013 «لاله » یک قصر پرشکوه موسوم به «Le Palais» را که به یک تاجرمعروف به نام «محمد حدید» تعلق داشت با قیمت 58 میلیون دلار در لس آنجلس خریداری کرد که در همان زمان سرخط بسیاری از رسانه های آمریکا و اروپا شد.

انتشاراین خبر، این سئوال را مطرح کرد که لاله کریم اف که تنها یک دیپلماتیک ساده بود، پول خرید این قصر راازکجا آورده است.
تحقیقات نیورک تایمز نشان می دهد که قصر مذکور تنها قصر مربوط به دختر رئیس جمهوری ازبکستان در لس آنجلس نیست، بلکه در این شهر سه قصر دیگر متعلق به وی وجود دارد.

این نشریه می نویسد: 'مقامات انتظامی وگروه های مبارزه با فساد در آمریکا نگرانند که برخی خریداران خارجی می خواهند دارایی های خود را به صورت املاک درآمریکا حفظ کنند. برخی نیز در قالب شرکت برای پنهان کردن درآمد های غیرقانونی شان تلاش می کنند.'
لاله کریم اف تاکنون رسما به هیچ جرمی متهم نشده و وکیل او گفته که لاله و شوهرش همواره در چارچوب قانون کار می کنند.
لاله درسال 2013 در مصاحبه با یک نشریه ازبک به داشتن منزلی در ژنو سوئیس اعتراف کرد، ولی گفت نمی داند که قیمت 46میلیون دلاری این منزل را رسانه ها از کجا آورده اند.

او گفت که این ملک محل اصلی اقامت خانواده آن هاست و برای خرید آن تمام اموال و املاک خود به استثنای یک منزل در شهر تاشکند را فروخته و 18 درصد پول خانه را هم از بانک وام گرفته است.
رسانه ها گزارش داده اند که گلناره خواهر لاله نیز در چندین کشور تحت پیگرد و تفتیش اموال قرار دارد.
رییس جمهوری ازبکستان دو دختر دارد. علیه شرکت های مربوط به دختر بزرگ او گلناره و شریکانش در آمریکا، سوئد و سوئیس تحقیقات به اتهام فساد در جریان است اما در مقایسه با 'لاله ' کوشش می کند تا زیاد در انظار عمومی حضور پیدا نکند.
«گلناره» دختر بزرگ «اسلام کریم اف» رییس جمهوری ازبکستان از سه سال پیش در پی افشای تخلفات مالی شرکت های وابسته اش، در مضان اتهام های مالی قرار گرفته است.

ماجرا ی اختلافات خانوادگی اسلام کریم اف رییس جمهوری ازبکستان در چند سال اخیرسرخط اخبار رسانه های کشورهای آسیای میانه بوده است. خانواده اسلام کریم اف بارها یکدیگر و برخی مقامات ازبکستانی را به فسادهای مالی متهم کرده اند.
به گفته برخی تحلیلگران سیاسی، ظاهرا خانواده رییس جمهور ازبکستان دچار از هم گسیختگی شده و دو دختر رییس جمهوری ازبکستان دشمن یکدیگر شده اند.
لاله کریم اف دختر کوچکتر رییس جمهوری ازبکستان گفته بود که خواهرش گلناره را به دلیل زدن تهمت های فراوان به وی و شوهرش به دادگاه خواهد کشاند.

گلناره نیز گفته بود بیشتر مردم ازبکستان در حالت تشویش و ترس به سر می برند، چون بیم دارند مقام های امنیتی آنها را نیمه های شب به مکان نامعلوم ببرند.
اسلام کریم اف 77 ساله رییس جمهوری ازبکستان از 27 سال پیش قدرت را در این کشور جدا شده از شوروی در دست دارد.

تصاویر از نیویورک تایمز

52310

کد N1075190

وبگردی