آفتاب
در فرصت قانونی ثبت‌نام داوطلبان؛

شورای نگهبان مشغول به چه کاری است؟

شورای نگهبان مشغول به چه کاری است؟

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اکنون اقدامات روزانه مانند بررسی پرونده‌ها و یا اطلاعاتی که قبلا بدست آوردیم را انجام می‌دهیم، اما رسیدگی دقیق و قانونی به بعد از ثبت‌نام منوط می‌شود.

نجات‌الله ابراهیمان در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آغاز بررسی صلاحیت‌ها گفت: بعد از ثبت‌نام شورای نگهبان بررسی صلاحیت‌ها را آغاز خواهد کرد؛ زیرا ابتدا این بررسی‌ها در هیات‌های اجرایی انجام می‌شود و سپس به نظارت استان‌ها ارسال شده و پس از آن برای بررسی نهایی به شورای نگهبان واگذار می‌شود.

ابراهیمیان افزود: البته اکنون اقدامات روزانه مانند بررسی پرونده‌ها و یا اطلاعاتی که قبلا بدست آوردیم را انجام می‌دهیم، اما رسیدگی دقیق و قانونی به بعد از ثبت‌نام منوط می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: برای حل موضوع احراز شرایط علمی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان، قبل از فرا رسیدن موعد ثبت‌نام از داوطلبان آزمون کتبی و شفاهی به عمل آمد و نتیجه آن نیز به خود افراد اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شروع ثبت‌نام داوطلبان، اشخاصی که از این فرصت استفاده نکرده‌اند این فرصت را خواهند داشت که خود را در معرض ارزیابی‌ها قرار دهند که زمان برگزاری آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

ابراهیمیان درباره آخرین وضعیت الکترونیکی شدن صندوق‌های اخذ رای گفت: در این راستا گزارشی از جلسات مشترک کارشناسان شورای نگهبان با کارشناسان وزارت کشور ارائه شد. قرار شد با توجه به ایراداتی که در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صندوق‌های الکترونیکی وجود دارد، کارشناسان در وزارت کشور اصلاحات را انجام داده و گزارش آن را به ما ارسال کنند که تاکنون گزارشی در رابطه با اصلاح ایرادات به ما نرسیده است.

انتهای پیام

کد N1075119

وبگردی