آفتاب
در واکنش به تصمیم ایتالیا برای اعزام نیرو؛

عراق: نیازی به نیروی خارجی برای محافظت از سد موصل نداریم

عراق: نیازی به نیروی خارجی برای محافظت از سد موصل نداریم

به دنبال اعلام ایتالیا برای اعزام نیروهایی به عراق با هدف حفاظت از سد موصل، وزارت منابع آبی عراق اعلام کرد که این کشور هیچ نیازی به نیروهای خارجی برای حمایت از خاک، تأسیسات و کارکنانی که در آنجا کارمی کنند ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، محسن الشمری، وزیر منابع آبی عراق در دیدار با سفیر ایتالیا در عراق اعلام کرد: شرکت ایتالیایی "تیری وی" که مکلف به حمایت از سد موصل شده است از سوی نیروهای عراقی محافظت می‌شود و این نیروها با امکانات لازم و کافی می‌توانند به وظایف خود عمل کنند. ما نیازی به هیچ گونه حمایت نیروی خارجی نداریم چراکه نیروهای ما برای حمایت از خاک خود، تأسیسات و کارکنانی که در آنجا فعالیت دارند شایسته‌تر هستند.

رسانه‌های ایتالیایی روز چهارشنبه گذشته اعلام کردند که مأموریت 450 سربازی که به عراق اعزام خواهند شد حمایت از سد موصل دربرابر حملات تروریست‌هاست.

روز گذشته، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز به این اقدام ایتالیا واکنش نشان داد و گفت که اگر دولت عراق اقدامات جدی را در قبال مداخله دیگر کشورها اتخاذ نکند باید شاهد "آغاز پایان عراق" باشیم.

انتهای پیام

کد N1075037

وبگردی