آفتاب

تلاش سازمان ملل برای انتقال فعالیت‌های دولت انتقالی لیبی به طرابلس

تلاش سازمان ملل برای انتقال فعالیت‌های دولت انتقالی لیبی به طرابلس

رئیس هیئت سازمان ملل در لیبی اعلام کرد که در حال تماس و گفتگو با مسئولان امنیتی در طرابلس است تا بتواند به توافقی دست یابد که به دولت وحدت ملی اجازه بدهد فعالیت خود را از طرابلس آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روسیا الیوم، مارتین کوپلر، رئیس هیئت سازمان ملل در لیبی اعلام کرد: امضای توافق نامه سیاسی به منزله پایان مذاکرات است اما در عین حال آغاز فعالیتی جدی است و درحال حاضر سوالی که مطرح است چگونگی انتقال مقر دولت وحدت ملی لیبی به طرابلس است.

وی گفت که هیئتش در حال مذاکره و گفتگو با مسئولان امنیتی در طرابلس هستند تا به توافقی برسند که اجازه بدهد دولت وحدت ملی فعالیت خود را از طرابلس انجام دهد.

براساس توافق سیاسی که اخیرا میان طرف‌های لیبیایی در مراکش امضا شده، یک شورای ریاستی متشکل از 9 عضو دولت وحدت ملی را ظرف یک ماه تشکیل خواهد داد. این دولت نیاز به موافقت پارلمان طبرق دارد.

کوپلر تاکید کرد: شورای امنیت طی روزهای آینده قطعنامه‌ای را صادر کرده و دولت وحدت ملی را به عنوان تنها قدرت مشروع در لیبی به رسمیت خواهد شناخت و از جامعه جهانی خواهد خواست تا تنها با این طرف تعامل داشته باشند.

وی هشدار داد: همگان از پیشروی داعش می‌ترسند. داعش نه تنها در شرق بلکه در جنوب لیبی نیز پیشروی می‌کند و این موجب نگرانی کشورهای همسایه است.

گروه‌های لیبیایی پس از چند دور مذاکره با هدف پایان دادن به بحران سیاسی و امنیتی در کشورشان اخیرا در مراکش توافق‌نامه سیاسی پایان دودستگی را امضا کردند.

از سوی دیگر جیمز موران، سفیر اتحادیه اروپا در مصر اعلام کرد که این اتحادیه تمایل دارد که برای توقف ورود تروریست‌ها به لیبی به همکاری با مصر بپردازد.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت وحدت ملی لیبی طی دوره تعیین شده تشکیل شود و صلح و ثبات را در این کشور برقرار سازد.

انتهای پیام

کد N1075024

وبگردی