آفتاب
پاسخ معاون وزیر آموزش و پرورش به سوال نمایندگان مجلس از فانی

هیچ مدرسه‌ای تعطیل و کودکی از تحصیل محروم نشده است

هیچ مدرسه‌ای تعطیل و کودکی از تحصیل محروم نشده است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با توجه به هدف افزایش نرخ پوشش تحصیلی، هیچ مدرسه ای نباید تعطیل و دانش آموزی از حق تحصیل محروم شود که به آن عمل کردیم و این عکس اظهارات نمایندگان است.

علی زرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به پرسش امروز نمایندگان مجلس از وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تعطیلی مدارس راهنمایی در برخی روستاها و شهرها اظهارکرد: با توجه به سیاستی که وزارت آموزش و پرورش در افزایش پوشش تحصیلی دارد بیش از 100 مدرسه تک دانش آموزی در کشور داریم.

وی افزود: همچنین برای دوره اول و دوم متوسطه با توجه به تنوع دروس هرکجا امکانش وجود داشته مدرسه دایر کردیم و هرکجا این امکان وجود نداشته است از دو روش روستا مرکزی و مدارس شبانه روزی بهره جسته ایم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته در دستورالعمل ساماندهی تاکید شده بود هیچ مدرسه‌ای نباید تعطیل شود، گفت: مقرر شده بود اگر تعداد دانش آموزان در یک مدرسه پایین است، اگر همجوار خود مدارسی با جنسیت و رشته مشابه دارند، تجمیع شوند.

زرافشان ادامه داد: اگر چه در دستورالعمل ثبت نام، حدنصاب تشکیل مدارس موکد است؛ اما تصریح شده با توجه به هدف افزایش پوشش، هیچ مدرسه ای نباید تعطیل و دانش آموزی از حق تحصیل محروم شود که به آن عمل کردیم و این عکس اظهارات نمایندگان است.

وی تاکید کرد: سال گذشته با توجه به سیاست جذب بازماندگان از تحصیل ، پیگیری خانه به خانه داشتیم و موفق شدیم بخشی از دانش آموزان را به مدرسه بازگردانیم، در این زمینه سیستان و بلوچستان و کردستان با جذب بیش از 14 هزار دانش آموزان درصدر جذب بازماندگان قرار دارند.

انتهای پیام

کد N1074948

وبگردی