آفتاب

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت توسعه روستائی ریاست جمهوری و صندوق قرض‌الحسنه پست‌بانک‌ایران

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت توسعه روستائی ریاست جمهوری و صندوق قرض‌الحسنه پست‌بانک‌ایران

با هدف تأمین منابع مالی و اعطای تسهیلات اعتباری برای اجرای طرح مشارکت هموطنان در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاهای مرزی و غیرمرزی، تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق قرض‌الحسنه پست‌بانک‌ایران و معاونت امور سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری درمحل ریاست جمهوری امضاء شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه دکتر رضوی معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری پست بانک را بانکی فعال و مؤثردانست و اظهار داشت: این بانک دارای حضور خوب در تمام نقاط کشور است و توانسته بسترهای لازم را برای خدمت‌رسانی فراهم سازد.

وی گفت: انعقاد تفاهم‌نامه مذکور، نشان از اراده مصمم پست‌بانک‌ایران برای خدمت‌رسانی درمناطق روستائی و دوردست دارد که به خاطر این اراده به مجموعه این بانک تبریک می‌گویم.

رضوی افزود: مشکل امروز روستائیان اقتصاد و اشتغال است و اگر بتوانیم سرمایه‌های اندک آنان را جمع‌آوری کرده و به سمت تولید و اشتغال‌زائی ببریم قطعاً کار بسیار بزرگی انجام شده که خوشبختانه پست بانک ایران به‌خوبی این مهم را درسطح شبکه بانکی برعهده دارد.

وی تصریح کرد: روی آوردن پست بانک ایران به دورترین نقاط کشور و جمع‌آوری سرمایه‌های خرد مردم موجب شده که در آینده نزدیک این بانک به بزرگترین و بهترین بانک کشور تبدیل شود.

معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان ساخت: تلاش می‌کنیم هزینه‌های مردم به ویژه در روستاها و جمعیت عشایری را کاهش داده و علاوه بر پرداخت تسهیلات، منابع سرگردان آنان را به سمت تولید و رفع مشکلات هدايت کرده تا بخش‌های تولیدی روستائی و عشایری بتوانند محصولات را به خوبی نگهداری و در زمان مناسب به فروش برسانند که پست بانک ایران، بانک مناسبی برای کمک به این قشر معتمد، صادق، کم‌توقع و بی‌ادعا است.

وی تأکید کرد: این تفاهم‌نامه، توان‌افزائی بسیار خوبی برای روستائیان است به طوری که با پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری و پست بانک ایران، تعاونی‌ها و واحدهای تولیدی روستائی رونق بیشتری خواهند یافت.

مهندس حسن‌زاده رئیس هیأت مدیره پست بانک ایران نیز در این مراسم با تاکید برتلاش پست‌بانک‌ایران به حضور در روستاها و مناطق محروم و کمک به اشتغال‌زائی و محرومیت‌زدائی درسطح کشور گفت: تمرکز اصلی پست‌بانک‌ایران، حضور در روستاها و مناطق محروم است و تلاش می‌کنیم با حضور در این مناطق امکانات لازم را برای ارائه خدمات فراهم ساخته و در راستای اهداف دولت به اشتغال‌زائی و محرومیت‌زدائی درسطح کشور کمک کنیم.

وی تصریح کرد: با اجرائی شدن این تفاهم‌نامه، منابع لازم از سوی ریاست جمهوری و صندوق پست بانک ایران برای تأمین سرمایه‌ درگردش طرح‌های اشتغال‌زائی فراهم می‌شود تا علاوه بر افزایش توان درآمدی روستائیان از مهاجرت آنان به شهرها نیز جلوگیری شود.

رسول زندی مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه پست بانک ایران هم با اشاره به رسالت و اهداف این بانک و گستره حضور آن در بیش از 14هزار نقطه اظهارداشت: با انعقاد این تفاهم‌نامه، گام مؤثری برای خدمت‌رسانی به هموطنان روستائی کشور خواهیم برداشت.

گفتنی است، هدف از امضای این تفاهم‌نامه؛ تأمین منابع مالی و اعطای تسهیلات اعتباری برای اجرای طرح مشارکت هموطنان در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاهای مرزی و غیرمرزی است که براساس آن تسهیلات موردنیاز به هریک از واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود.

بنابراین گزارش اعتبارات درنظرگرفته شده برای مرحله اول 2250 میلیارد ریال است که به گفته دکتر رضوی این رقم تا 10هزار میلیارد ریال قابل افزایش است.

همچنین حداقل تسهیلات برای واحدهای مشارکتی بیش از 50 خانوار در مناطق غیرمرزی و مناطق مرزی 10 میلیارد ریال و حداکثر آن برای خانوارهای بیش از 200 خانوار نیز متناسب با نیاز طرح‌ها است.


5656

 

کد N1074944

وبگردی