آفتاب
رئیس بنیاد نخبگان سیستان و بلوچستان اعلام کرد

درخشش مخترعان استان در جشنواره منطقه‌ای اختراعات رویش کویر

درخشش مخترعان استان در جشنواره منطقه‌ای اختراعات رویش کویر

رئیس بنیاد نخبگان سیستان و بلوچستان گفت: پس از اعلام رأی نهایی داوران بنیاد ملی نخبگان، اسامی برگزیدگان نهایی جشنواره منطقه‌ای اختراعات رویش کویر اعلام شد.

پهلوانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: با اعلام فراخوان جشنواره، حدود 120 طرح در مرحله آغازین ثبت نام کردند که از آن میان، 54 طرح به دلیل برخورداری از ملاک‌های مورد نظر در جشنواره مورد پذیرش اولیه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: اختراعات این جشنواره در رشته‌های برق و کامپیوتر، پزشکی و دارویی، عمران و تاسیسات، شیمی و مهندسی شیمی، کشاورزی و صنایع غذایی، مکانیک و متالورژی مواد ارائه شده بود.

رئیس بنیاد نخبگان استان، ضمن تقدیر از شرکت کنندگان در این جشنواره با مشارکت بنیادهای نخبگان کرمان، هرمزگان و یزد به میزبانی بنیاد نخبگان سیستان و بلوچستان با ابراز خرسندی از اینکه براساس نظر هیات داوران بنیاد ملی نخبگان از تعداد 13 طرح برگزیده جشنواره مذکور 5 طرح از اختراعات استان سیستان و بلوچستان است، افزود: این امر نویدبخش حرکت جهشی طرح ها، ایده‌های نو و اختراعات در استان خواهد بود.

وی گفت: مخترعان برگزیده پس از دریافت جایزه نقدی، می‌توانند درخواست آغاز فرایند تواناسازی خود را به بنیاد استان محل سکونت خود ارائه دهند. دراین صورت فرایند تواناسازی این مخترعان با هدف تکمیل اختراع، کسب مشاوره‌های لازم، استقرار اولیه در پارک علم و فناوری و تاسیس شرکتی نوپا مرتبط با اختراع تحت نظارت بنیاد نخبگان اجرا می‌شود که تامین بودجه آن بر عهده بنیاد ملی نخبگان است.

پهلوانی در پایان هدف اصلی بنیاد از شناسایی اختراع‌های برگزیده را تجلیل از خلاقیت‌های نوآورانه مخترعان و ایجاد زمینه ای برای تواناسازی آنان برای ایجاد محصولی تجاری و بازاری پایدار دانست.

انتهای پیام

کد N1074917

وبگردی