آفتاب
وال استریت ژورنال:

ایران نباید نگران قانون محدودیت ویزای آمریکا باشد

ایران نباید نگران قانون محدودیت ویزای آمریکا باشد

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به نامه وزیر امور خارجه ایالات متحده به ایران در خصوص قانون جدید محدودیت های ویزا، نتیجه گیری کرد که تهران نباید نگران چنین قانونی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وال استریت ژورنال در گزارش خود می نویسد: آمریکا قانونی را تصویب کرده که به موجب آن افرادی که به برخی کشورها که ایران نیز یکی از آنهاست سفر کنند در صورت سفر به ایالات متحده با محدودیت هایی مواجه می شوند و همین امر موجب نگرانی تهران از این نکته شده که قانون مذکور فرصت های سرمایه گذاری در ایران که به موجب اجرای برجام بوجود می آید از بین ببرد اما دولت آمریکا که برای حمایت از تجارت جهانی با ایران تلاش می کند به مقامات این کشور اطمینان داده که دلیلی برای نگرانی در مورد مصوبه کنگره در خصوص محدودیت های ویزا وجود ندارد.

برای مثال روز گذشته و بعد از اعلام خبر امضای این قانون از سوی «باراک اوباما»، خبری درباره نامه نگاری «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، با «محمد جواد ظریف» منتشر شد.

کری در این نامه به صراحت اطمینان داده که دولت آمریکا با استفاده از همه ابزارهای در اختیار خود اجازه نخواهد داد که این قانون هیچ مانعی برای منافع اقتصادی ایران ایجاد کند.

در همین رابطه روز گذشته «جابری انصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهاراتی گفت: آقای کری در نامه خود تاکید کرده است که ایالات متحده آمریکا به رفع تحریم ها بر طبق برجام و اجرای کامل تعهدات آن کشور بر اساس توافقات به عمل آمده در برجام کاملا متعهد است. کری همچنین تاکید کرده است که دولت آمریکا تغییرات مربوط به قانون روادید آن کشور را با توجه به اختیارات خود به گونه ای اجرا خواهد کرد که دخالتی در همکاری های اقتصادی و تجاری کشورهای دیگر با ایران به عمل نیاید. همچنین کری تایید کرده است که دولت آمریکا بدین منظور ابزارهای متعددی در اختیار دارد که حتی شامل توقف اجرای این قانون بر طبق اختیارات رئیس جمهور می شود.

وال استریت در ادامه می نویسد: حتی به غیر از رئیس جمهور، وزارت خارجه آمریکا نیز می تواند ایران را از این قانون جدید مستثنی کند. وزارت خارجه آمریکا همچنین در حال ارائه روش هایی است که به موجب آن افرادی که به ایران سفر کنند با هیچگونه محدودیتی برای سفر به آمریکا مواجه نخواهند شد.

کد N1074912

وبگردی