آفتاب

فیس بوک راه ارتباطی جدید مقام‌های استانی افغانستان با رئیس‌جمهور

فیس بوک راه ارتباطی جدید مقام‌های استانی افغانستان با رئیس‌جمهور

یکی از مقام‌های ارشد در ولایت هلمند افغانستان گفت، از فیس بوک استفاده می کنیم تا از رییس جمهوری درخواست کنیم به ما برای مقابله با طالبان کمک کند چون بدون کمک، این منطقه به دست این شبه نظامیان می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، محمد جان رسول‌یار، معاون والی هلمند در صفحه فیس بوک خود اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان را در مطلبی تگ کرده که در آن آمده در ماه گذشته میلادی بیش از 90 مامور امنیتی در مقابله با شبه نظامیان جان خود را از دست دادند و صدها تن دیگر نیز در شش ماه گذشته کشته شدند.

وی گفته که بغیر از فیس بوک راه ارتباطی دیگری با رییس جمهوری افغانستان ندارد.

معاون والی هلمند در نامه‌ای به غنی نوشت: البته فیس بوک راه درستی برای ارتباط برقرار کردن با شما نیست اما چون به طریق دیگری نمی توان با شما ارتباط برقرار کرد، از فیس بوک برای رساندن درخواست‌ها به شما بهره می بریم. لطفا هلمند را از دست شبه نظامیان طالبان نجات دهید. به دروغگوهایی که به شما می‌گویند اوضاع هلمند خوب است و این ولایت در امنیت به سر می برد، گوش ندهید.

وی به مشکلات مربوط به امور لجستیکی و خارج کردن پرسنل زخمی در مناطق درگیر با طالبان اشاره کرده و گفت،‌ نیروهای خارجی تنها نظاره گر هستند و به آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان می پردازند.

چندین ماه است که شبه نظامیان طالبان مناطق مختلفی از هلمند را مورد حمله قرار می دهند. ارتش و پلیس افغان تاکنون موفق شده برخی از مناطق را از دست این شبه نظامیان خارج کند و آنها را به عقب براند.

معاون والی هلمند در فیس بوک خود آورده است: اگر دولت کاری نکند،‌ هلمند به دست طالبان سقوط می کند. من بیش از این نمی توانم حرف‌های نگفته را نگه دارم.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان منطقه استراتژیک برای طالبان و محل اصلی کشت خشخاش و تولید تریاک است.

در همین حال، ظفر هاشمی، معاون سخنگوی اشرف غنی گفت، رییس جمهوری از این پست فیس بوکی کاملا اطلاع دارد و با اعضای شورای امنیت ملی دیدار داشته و از اوضاع در هلمند نیز به صورت روزانه گزارش دریافت می کند.

انتهای پیام

کد N1074753

وبگردی