آفتاب

داووداوغلو: پ.ک.ک مردم را در جنوب شرق ترکیه وادار به مهاجرت می‌کند

داووداوغلو: پ.ک.ک مردم را در جنوب شرق ترکیه وادار به مهاجرت می‌کند

نخست وزیر ترکیه ضمن اعلام اینکه هدف از فعالیت‌های خشونت آمیز حزب "کارگران کردستان ترکیه" موسوم به (پ.ک.ک) در شرق و جنوب شرق این کشور مجبور کردن مردم محلی به مهاجرت و ایجاد مناطقی بدون سکنه در استان‌های تعیین شده است، متعهد شد که دولت به عملیات‌هایش برای پاکسازی تمامی خیابان‌ها و شهرهای این منطقه از تروریست‌ها ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه در جریان جلسه شاخه جوانان حزب حاکم "عدالت و توسعه" گفت: پ ک ک مردم را وادار به مهاجرت می‌کند تا مناطق بدون سکنه را ایجاد کند.

وی افزود: ما در مقابل یک سازمان وحشی قرار داریم که در تلاش است جوانانی پرورش دهد که آرزوی آن‌ها کشتن و کشته شدن است. آن‌ها مدعی هستند که عدالت، صلح و اجرای قانون را در تمامی سنگرهایشان نخواهند پذیرفت. آن‌ها در تلاشند تا با فعالیت‌هایشان زندگی در این استان‌ها را سیاه کنند. همه باید بدانند که این مساله تا ابد ادامه نخواهد یافت چرا که ما اجازه نخواهیم داد.

داووداوغلو همچنین در این بیانیه انتقادی برخی قانونگذاران از حزب "دموکراتیک خلق" را به خاطر تلاش برای مشروعیت بخشیدن به سنگرهای حفر شده توسط پ ک ک در بسیاری از شهرهای جنوب شرق این کشور سرزنش کرد.

وی گفت: یکی از قانونگذاران حزب "دموکراتیک خلق" بدون هیچ شرمی افرادی را که باید خانه‌هایشان را ترک کنند تهدید می‌کند او در تهدیدش می‌گوید اگر نروید، روزی که بخواهید برگردید از شما استقبال نخواهد شد. من در پاسخ به این قانونگذار می‌گویم "آن‌هایی که مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند، در امنیت کامل بازخواهند گشت.

داووداوغلو افزود: این طرفداران تروریسم در قالب قانونگذاران مطمئن باشند که پاسخ لازم در خصوص اقداماتشان را خواهند گرفت. ما برای تمامی شهروندانمان که قربانی سازمان تروریستی پ ک ک شده‌اند انواع تجهیزات و حمایت‌های معنوی را فراهم خواهیم کرد. ما به این قانونگذاران حزب "دموکراتیک خلق" که زیر سقف پارلمان از تروریسم حمایت می‌کنند درس‌های لازم را خواهیم داد.

انتهای پیام

کد N1074742

وبگردی