آفتاب
اجمالی/جابرانصاری در نشست خبری:

ملاک ما اجرای تعهدات است و بر اساس آن تصمیم می‌گیریم

ملاک ما اجرای تعهدات است و بر اساس آن تصمیم می‌گیریم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ملاک ما اجرای تعهدات است و بر اساس اجرا و عدم اجرا تصمیمات اتخاذ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جابر انصاری در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان وزارت خارجه برگزار شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا به نامه جان‌کری به ظریف می‌توان اعتماد کرد و قطعنامه اخیر آمریکا را در خصوص عدم صدور روادید نادیده گرفت، اظهار داشت: همان‌طور که استحضار دارید جریان مخالف برجام در منطقه و جهان با جلوداری صهیونیست‌ها تلاش کرده‌اند تا برجام به نتیجه نرسد و پس از به نتیجه رسیدن برجام تمام تلاش خود را کردند تا اجرا نشود و این تلاش در جریان است.

وی افزود: کاری که انجام شده یعنی گنجاندن تبصره‌ای در لایحه ۲ هزار صفحه‌ای بودجه ایالات متحده آمریکا است که پس از تصویب کنگره به امضای رئیس‌جمهور آمریکا هم رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ما بر اساس روح حاکم بر برجام تمام تلاش‌های خود را انجام داده‌ایم. در تماس با طرف‌های اروپایی طرفدار برجام و هم با تلاش‌های دیپلماتیک و ارتباط با مقامات آمریکا نامه‌ای به وزیر خارجه ما نوشته شد.

جابرانصاری با بیان اینکه آنچه برای جمهوری اسلامی ایران ملاک اعتبار است، اجرای تعهدات آمریکا بوده که در برجام بر آن متعهد شده‌اند، افزود: در نامه کری دوباره بر این مسئله تاکید شده است که دولت آمریکا به تعهدات خود پایبند است.

وی افزود: ملاک ما اجرای تعهدات است و بر اساس اجرا و یا عدم اجرای آن، تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

 

کد N1074714

وبگردی