آفتاب

پیگیری وضعیت کشیش کانادایی در زندان‌های کره شمالی

پیگیری وضعیت کشیش کانادایی در زندان‌های کره شمالی

سخنگوی کلیسای "Light Korean Rersbyterian Church” در شهر تورنتو اعلام کرد، کمی پس از آنکه هیئون سوو لیم، کشیش کانادایی به حبس ابد در کره شمالی محکوم شد به دیپلمات‌های کانادایی اجازه داده شد تا با وی دیدار کنند و متوجه شدند که وضعیت وی از نظر جسمی و روحی خوب است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هیئون سوو لیم، کشیش تبعه کانادا که از فوریه سال جاری میلادی در کره شمالی بازداشت بود، چهارشنبه گذشته به اتهام تبلیغ و توطئه علیه کره شمالی به حبس ابد محکوم شد، حکمی که کانادا آن را "بی‌جهت سخت" توصیف کرد.

براساس اظهارات کلیسای تورنتو، لیم، یک کره‌ای کانادایی تبار است که از سال 1997 میلادی در کره شمالی مشغول انجام کمک‌های بشردوستانه بوده و بیش از 100 بار به این کشور سفر کرده بود.

لیزا پاک، سخنگوی این کلیسا گفت: هنگامی که دیپلمات‌های کانادایی پیام پسر هیئون سوو لیم مبنی بر اینکه "ما به تو افتخار می‌کنیم" را به او دادند، اشک از چشمان این کشیش جاری شد.

وی افزود: پس از این جلسه دعا برای لیم که در آن بیش از هزار تن شرکت داشتند، دو تن از مقامات کنسولگری از سفارت کانادا در سئول و یک مترجم روز جمعه با لیم دیدار کردند.

این سخنگو همچنین تاکید کرد که لیم داروهای لازم برای بیماری‌های عادی را دریافت کرده است.

کلیسای تورنتو در این جلسه دعا در طوماری از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل که سفری احتمالی را به کره شمالی برنامه‌ریزی می‌کند، خواست تا آزادی‌ لیم را نیز از مقامات کره شمالی طلب کند.

دادگاه‌های عالی کره شمالی گفت، لیم قصد داشته در 18 سال گذشته با فعالیت‌های مذهبی دولت پیونگ یانگ را سرنگون و سیستم اجتماعی این کشور را متزلزل کند.

لیم تنها شهروند غربی است که در حال حاضر در کره شمالی بازداشت است.

انتهای پیام

کد N1074706

وبگردی