آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی خطاب به شیخ الازهر:

مذهب را از مراجع بگیرید، نه از کانال‌های مشکوک

مذهب را از مراجع بگیرید، نه از کانال‌های مشکوک

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که «اهانت به مقدسات دیگر مذاهب پایبندی به ولایت نیست» گفت: برخی شبکه‎های ماهواره‎ای که محرک آنها انگلیسی‎ها هستند ماموریت دارند تا به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی توهین و آتش فتنه و اختلاف را شعله‎ور کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(ع) به همه مسلمانان، شیعیان و علاقه‎مندان آن حضرت، تصریح کرد: در این ایام نباید کارهایی بشود که به وحدت مسلمین زیان وارد کند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ممکن است در گوشه و کنار برخی خیال کنند که پایبندی به ولایت اهانت به مقدسات دیگران باشد که این اشتباه است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: اخیرا شیخ الازهر که افکار و تمایلات وحدتی و تقریبی دارد، سخنرانی تندی بر ضد شیعیان کرد و سرچشمه آن را برخی کانال‎های تلویزیونی دانست که به مقدسات دیگران بد می‌گویند.

وی بیان کرد: یکی دو تا از این شبکه‌های تلویزیونی هست که محرک آن انگلیس‌ها هستند، دشمنان این‌ها را تغذیه می‌کنند که مرتب به مقدسات دیگران فحاشی کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: البته بنده جواب مستدل و محکمی به رئیس الازهر خواهم نوشت و تاکید خواهم کرد که اینها تحریک دشمنان است، شما مذهب را از مراجع بگیرید، نه از کانال‌های مشکوک و وابسته و مزدور.

وی اظهار کرد: همین باعث شده یک فرد تقریبی عصبانی شود و سخنرانی تندی علیه شیعیان انجام دهد، اینها اثر می‌گذارد، جنگ طایفه‌ای و دعوای شیعه و سنی راه می‌افتد که آثار مخربی دارد، آیا عقل و شرع اجازه می‌دهد با دست خود مقدمات جنگی را فراهم کنیم که از طرفین خسارت و خونریزی به دنبال خواهد داشت؟

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «شادی کردن و جشن گرفتن هیچ منعی ندارد» خاطرنشان کرد: در جشن‌ها و برنامه‌ها باید از کارهای تفرقه آمیز که موجب نفاق، جنگ و تخریب است، پرهیز شود، اگر کسی حداقل عقل را داشته باشد چنین قضاوت خواهد کرد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: امیدواریم روز به روز پیوندمان با حضرت امام زمان(عج) بیشتر شود، شب و روزی بر ما نگذرد مگر این که برای تعجیل در ظهور آن حضرت دعا کنیم، اصلاح این دنیا جز با ظهور حضرت میسر نخواهد شد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به برگزاری گردهمایی اعتراض‌آمیز علما، مدرسان و طلاب حوزه در محکومیت جنایت کشتار شیعیان نیجریه که امروز در مدرسه فیضیه برگزار می‌شود، تصریح کرد: جنایت کشتار شیعیان مظلوم نیجریه به دست ارتش این کشور به یک معنا بی سابقه بود، ارتش مجهز به جمعیت فاقد سلاح حمله و آنها را قتل عام کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اخباری مبنی بر این که این جنایت با تحریک سعودی‌ها و صهیونست‌ها انجام شده است، تصریح کرد: باید صدای مظلومیت مسلمانان و شیعیان این کشور را به گوش جهانیان برسانیم و ثابت کنیم آنها تنها نیستند.

انتهای پیام

کد N1074660

وبگردی