آفتاب

ذوالفقاری: اشراف اطلاعاتی کاملی بر تروریست‌ها داریم

ذوالفقاری: اشراف اطلاعاتی کاملی بر تروریست‌ها داریم

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: تروریست‌ها در چند مرحله به کشور نفوذ داشتند اما تا حالا نتوانسته‌اند عملیات خرابکارانه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین ذوالفقاری صبح امروز در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: ما اشراف کامل به تروریست‌ها داریم و توطئه‌های آنها را خنثی کرده و آنها را دستگیر کردیم.

وی در ادامه افزود: البته دو مورد هم وجود داشته که مربوط به مسائل دیگر است. همچنین در ایام اربعین موضوعاتی در آن سوی مرزها در حال شکل‌گیری بود که ما هم اطلاعات کافی در مورد آن داشتیم و برای تردد زائران خود امنیت لازم را به وجود آوردیم.

ذوالفقاری با اشاره به این‌که «تروریست‌ها به حدی نرسیده‌اند که بخواهند در داخل کشور خرابکاری کنند» افزود: از سال گذشته برخی عناصر وارد کشور شدند اما آنها در کنترل اطلاعاتی ما بوده و دستگیر شدند. تاکنون موردی پیش نیامده که بمبی گذاشته شود و ما آن را خنثی کرده باشیم. تاکنون ما اجازه خرابکاری به تروریست‌ها را نداده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مسلح شدن داعش به بمب هسته‌ای در موصل عراق گفت: ما چنین اطلاعاتی در اختیار نداریم.

معاون امنیتی وزیر کشور همچنین درباره برنامه‌های وزارت کشور برای تامین امنیت انتخابات گفت: ما اطلس امنیت انتخابات را در وزارت کشور تهیه کرده‌ایم. در این طرح ما تمام انتخابات را از اول انقلاب بررسی کرده‌ایم و درگیری‌هایی که در انتخابات گذشته پیش آمده را ریشه‌یابی کرده‌ایم. برخی از این درگیری‌ها مسائل قومی و برخی دیگر به خاطر دعواهای هواداران نامزدها بوده است. ما مناطق مختلف را دسته‌بندی کرده‌ایم.

ذوالفقاری در پایان خاطرنشان کرد: ما برای تامین امنیت انتخابات در نقاطی که زمینه‌های درگیری وجود داشته است، پوشش‌های امنیتی بیشتری در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام

کد N1074642

وبگردی