آفتاب

دیدار وزیران دفاع عراق و کانادا با محوریت بررسی آموزش نیروهای عراقی

دیدار وزیران دفاع عراق و کانادا با محوریت بررسی آموزش نیروهای عراقی

وزیر دفاع کانادا در جریان سفر غیرمنتظره‌اش به عراق با وزیر دفاع و چندی دیگر از مقام‌های این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هارجیت ساجان، وزیر دفاع کانادا که به طور غیرمنتظره به عراق سفر کرده است با خالد العبیدی، وزیر دفاع این کشور دیدار کرد؛ دیداری که محوریت آن همکاری‌های نظامی و مسائل امنیتی بوده است.

وی درباره این دیدار به خبرنگاران گفت: در جریان این دیدار ما درباره مسائل امنیتی و عملیات‌هایی که هم اینک در عراق انجام می‌شود، صحبت کردیم و حوزه‌هایی که کانادا می‌تواند به عنوان بازیگر بین‌المللی در آن نقش ایفا کند مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر دفاع کانادا در ادامه خاطرنشان کرد: در رابطه با فعالیت ما در عراق باید گفت که نقش فعال‌تری را در جریان عملیات‌ها ایفا خواهیم کرد که هدف اصلی آن ایجاد آینده‌ای بهتر برای این کشور است.

وزیر دفاع عراق در حاشیه دیدارش با همتای کانادایی‌اش گفت: ما به بررسی مواضع کانادا و کمک آن به عراق در عملیات آموزش و عملیات هوایی پرداختیم.

این دو وزیر به بررسی نقاطی که کانادا می‌تواند نقش مثبتی را به عنوان شریکی در ائتلاف بین‌المللی ایفا کند، پرداختند.

العبیدی گفت: این سفر در زمان مهمی انجام شده و ما به بررسی عملیات هوایی کانادا و مشارکت آن در آموزش نیروها پرداختیم.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز وزیر دفاع کانادا در جریان سفرش به عراق همچنین به اربیل رفته و با مقام‌های منطقه کردنشین عراق دیدار خواهد کرد. او قرار است با مسعود بارزانی دیدار کند.

انتهای پیام

کد N1074524

وبگردی