آفتاب

بخش "سنگین" در ولایت هلمند به دست طالبان افتاد

بخش "سنگین" در ولایت هلمند به دست طالبان افتاد

اعضای مسلح گروه طالبان در افغانستان، بخش "سنگین" را در ولایت هلمند تصرف کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حدود ۴۰۰ سرباز ارتش افغانستان و مأمور پلیس در پایگاه ارتش در این بخش در محاصره طالبان قرار گرفته‌اند.

هاشم الکوزی، سناتور هلمند با تأیید این خبر گفت که طالبان تمام راه‌های منتهی به این بخش را بسته‌اند.

گزارش‌ها حاکی از ادامه درگیری در اطراف پایگاه نظامی سنگین است.

گفته می‌شود که واحدهای نظامی ارتش و پلیس در این بخش از حدود دو هفته پیش تقاضای نیروی کمکی کرده بودند.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان از ناامن‌ترین ولایت‌های این کشور به شمار می‌رود و مناطق مختلف آن در سالهای اخیر بارها بین نیروهای دولتی و جنگجویان طالبان دست به دست شده است.

به گزارش بی.بی.سی پیشتر محمدجان رسول یار، معاون والی هلمند در یک نامه سرگشاده به رئیس جمهوری افغانستان در صفحه رسمی فیسبوکش نوشته بود که در دو روز گذشته 90 سرباز افغان در جنگ با طالبان در این ولایت کشته شدند و اخطار داد که این بخش در خطر سقوط قرار دارد.

درگیری شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی حداقل از دو روز پیش در بخش‌های سنگین و گرشک ولایت هلمند ادامه دارد.

یک مقام ارشد غربی به خبرگزاری فرانسه گفت که با به وخامت گراییدن اوضاع امنیتی در این ناحیه، نیروهای ویژه آمریکایی در هفته‌های اخیر به هلمند اعزام شده بودند تا به نیروهای افغان یاری رسانند.

ماموریت ناتو تحت فرماندهی آمریکا یک سال پیش هدایت مسئولیتهای امنیتی را به نیروهای افغان سپرد و از آن پس ناتو به آموزش نیروهای محلی کمک کرده است.

با این حال باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در ماه اکتبر اعلام کرد که هزاران سرباز آمریکایی پس از ۲۰۱۶ در افغانستان باقی خواهند ماند که به مثابه چرخشی در تصمیم قبلی برای کاهش نیروها و اذعانی به این مساله بود که شاید نیروهای دولتی به تنهایی نتوانند مقاومت کنند.

انتهای پیام

کد N1074512

وبگردی