آفتاب

۵۰۰ میلیون یورو هزینه امنیت در قطارهای فرانسه

۵۰۰ میلیون یورو هزینه امنیت در قطارهای فرانسه

مدیر شرکت قطارهای «تالیس» فرانسه از نصب و استفاده دستگاههای امنیتی ویژه ای در ایستگاههای قطار این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس استاندارد، مقامات فرانسوی در پی حملات تروریستی این کشور طرح ویژه ای برای امنیت ایستگاهها و قطارهای بین شهری خود اجرا می کنند.

شرکت قطارهای فرانسوی تالیس با اعلام این خبر گفت یک سری دستگاهها و تجهیزات جدید امنیتی در ایستگاهها برای نظارت بیشتر بر بار مسافران نصب خواهد شد.

به گفته ژیلوم پپی مدیر این شرکت اولین ایستگاهی که در پاریس به این دستگاهها مجهز شده است ایستگاه قطار ژیردونورد است. ایستگاه دیگر مربوط به شرکت تالیس در شهر لیل فرانسه است.

حملات تروریستی پاریس در ۱۳ نوامبر منجر به کشته شدن ۱۳۰ نفر از شهروندان فرانسوی شد. بعد از این حادثه تدابیر امنیتی ویژه ای در فرانسه و کشورهای دیگر اروپایی اجرا می شود.

به گفته شرکت تالیس، شهر آمستردام مقصد بعدی تروریست ها بود که موفق به این کار نشدند. مدیر تالیس امیدوار است کشورهای دیگر اروپایی از این دستگاهها استفاده کنند.

سگولن رویال وزیر محیط زیست فرانسه از شرکت تالیس خواسته است از این دستگاهها در تمام ایستگاههای فرانسه استفاده شود که در پاسخ به این درخواست مدیر تالیس گفته است باید بعد از آزمایش این دستگاهها به صورت انبوه استفاده شود.

به گفته پپی هزینه سالانه استفاده از این دستگاهها مبلغی معادل ۵۰۰ میلیون یورو است.

کد N1074408

وبگردی