آفتاب

جت های جدید آلمان جایگزین «تورنادو» ها می شوند

جت های جدید آلمان جایگزین «تورنادو» ها می شوند

دولت آلمان در نظر دارد تا چند سال آینده جنگنده های جدیدی را جایگزین جت های تورنادو کشور کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز،  آلمان در حال طراحی جنگنده جدیدی است که در نظر دارد این جنگنده را جایگزین جت های تورنادو فعلی کند.

آلمان می گوید در بلندمدت مذاکراتی با شرکای اروپایی خود خواهد داشت که مشخصات جت های جنگی جدید بر اساس قوانین اتحادیه اروپا چگونه باشد. به گفته مقامات آلمانی اولین مذاکرات در سال ۲۰۱۶ انجام خواهد شد.

بر اساس اسنادی که شاخه استراتژی هوایی وزارت دفاع آلمان منتشر کرده است هنوز مشخص نیست که جنگنده های جدید این کشور دارای سرنشین خواهند بود یا اینکه با تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین ساخته می شوند.

بر این اساس گزینه فعلی ساخت جنگنده هایی از دو نوع با سرنشین و بدون سرنشین است. جنگنده های تورنادو در سال ۱۹۸۱ توسط آلمان به صنعت هوایی اروپا معرفی شدند و قرار است جنگنده های جدید این کشور با شرکت چند شرکت اروپایی طراحی و ساخته شود.

در اسناد وزارت دفاع آلمان اعلام شده است که این جنگنده بر اساس یک کنسرسیوم بین المللی تحت عنوان «پاناویا» ساخته می شود.

این اسناد همچنین به این مسئله اشاره می کند که مقامات نظامی آلمان در حال بررسی این امر هستند که جنگنده های تورنادو را تا سال ۲۰۳۰ به عنوان گزینه اول نیروی نظامی هوایی آلمان حفظ کنند.

یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان گفته است اسناد منتشر شده مورد تایید نیست و هنوز قطعیت آن مشخص نیست. این سخنگو گفته است جنگنده های تورنادو تا سالهای ۲۰۲۰ به کار خود ادامه خواهند داد.

کد N1074366

وبگردی