آفتاب
شفیعی:

مصوبه مجلس سنای آمریکا با روح برجام مغایر است

مصوبه مجلس سنای آمریکا با روح برجام مغایر است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مصوبه اخیر سنای آمریکا را مغایر با روح برجام دانست.

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا با روح برجام مغایرت دارد. این در حالی است که ما انتظار داریم در پرتو حرکت رو به جلوی برجام علائم مثبتی به درون ایران و کشورهای گروه 1+5 مخابره شود اما این یک علامت بد بود و ممکن است ایران را وادار به مقابله به مثل کند.

وی افزود: ممکن است تأثیر اقدامات ایران و آمریکا متفاوت باشد اما این امر بیانگر نوعی اعتراض به روند موجود است. بنابراین این مصوبه بر کلیات برجام تأثیری ندارد اما فضای تلطیف شده و گرمی که از روابط بین ایران و دنیای خارج به وجود آمده بود را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نماینده مردم ممسنی در مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد هرچه به پایان دوره ریاست جمهوری رئیس جمهور آمریکا نزدیک می‌شویم اجرای برجام در آمریکا با دلسردی بیشتری مواجه می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد اوباما در موضوع برجام هزینه زیادی پرداخت کرده و حالا ناچار است در ازای آن پاداش‌هایی به مخالفین بدهد.

شفیعی در پایان با اشاره به موافقت تعداد زیادی از دموکرات‌ها با این مصوبه نیز گفت: به نظر می‌رسد این دو عامل در تصویب سریع طرح موثر بوده است.

به گزارش ایسنا، در طرح محدودیت ورود به آمریکا که در مجلس سنای این کشور تصویب شد شهروندان 38 کشور که به ایران، عراق، سوریه و سودان سفر می‌کنند یا تابعیت دوگانه دارند باید برای ورود به خاک آمریکا ویزا بگیرند.

انتهای پیام

کد N1074345

وبگردی