آفتاب
«محمد فنیش» در واکنش به اتئلاف سعودی:

کسی که مدعی مبارزه با تروریسم است نباید خودش حامی آن باشد

کسی که مدعی مبارزه با تروریسم است نباید خودش حامی آن باشد

«محمد فنیش» وزیر مشاور دولت در امور پارلمان لبنان با انتقاد از ائتلافی که از سوی سعودی ها تشکیل شده است، گفت: کسی که قصد مبارزه با تروریسم را دارد نباید خودش از آن حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، «محمد فنیش» وزیر مشاور دولت در امور پارلمان لبنان در واکنش به ائتلاف به اصطلاح ضدتروریسم که سعودی ها طراح آن هستند تاکید کرد کسی که مدعی مبارزه با تروریسم است نباید خودش حامی آن باشد بلکه باید در راه حل سیاسی برای پایان دادن به درد و رنج مردم سوریه مشارکت نماید.

«فنیش» گفت: ائتلافی که از سوی عربستان تشکیل شده است در راستای خواسته های آمریکا برای پوشش دادن به سیاست های جدید خود در جهت اولویت دادن به مبارزه با داعش، النصره و امثال آن است و علت آن نیز تهدیدهایی است که این گروه های تروریستی برای امنیت غرب ایجاد کرده اند.

وی افزود: سخن گفتن از مشارکت کشورها در ائتلاف مذکور بدون آگاهی و تصمیم آنها حاکی از محترم نشمردن ساده ترین اصول مناسبات بین کشورها از سوی موسس ائتلاف مذکور است.

«فنیش» همچنین تاکید کرد: لبنان در این ائتلاف مشکوک مشارکت نمی کند و بخشی از آن نخواهد بود چرا که اهداف و سازوکارهای آن مشخص نیست و در خصوص تعیین اینکه چه کسانی تروریست و تکفیری هستند معیار واضحی ندارد.

کد N1074233

وبگردی