آفتاب
حاشیه های مهر از روز چهارم ثبت نام؛

دختری که با مادرش برای ثبت نام خبرگان آمد!/ ثبت‌نام گروهی یک جناح

دختری که با مادرش برای ثبت نام خبرگان آمد!/ ثبت‌نام گروهی یک جناح

تا ساعت ۱۶ امروز یکشنبه جمعا هزار و ۶۰۹ نفر در سراسر کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین روز ثبت نام انتخابات مجلس و چهارمین روز ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان هم به پایان رسید. امروز حضور داوطلبان در ساعات اولیه امروز در وزارت کشور اندک بود که رفته رفته بر تعداد آنان افزوده شد و همچون روز گذشته تعداد ثبت نام چهره های نام آشنا در انتخابات مجلس شورای اسلامی اندک بود و می شود گفت که چهره های شاخصی تاکنون در این انتخابات ثبت نام نکرده اند.

بازار داغ ثبت نام چهره های شاخص خبره

اما بازار چهره در انتخابات خبرگان داغ بود و افرادی همچون آیت الله جنتی، آیت الله دری نجف آبادی، آیت الله باقری کنی، ایت الله ری شهری و آیت الله عالمی با ثبت نام در وزارت کشور کاندیدای حضور در این انتخابات شدند. البته همه این چهره ها نمایندگان خود را به وزارت کشور فرستاده بودند.

مردم بروجرد اجازه نمی دهند از جای دیگر ثبت نام کنم

خبرنگاران به دنبال چهره آشنا در میان داوطلبان می گشتند که علاءالدین بروجردی وارد وزارت کشور شد. البته از او هم سوژه ای نصیب خبرنگاران نشد؛ چرا که گفت برای بازدید آمده و قصد نام نویسی در وزارت کشور ندارد.

البته بروجردی گفت که قصد کاندیداتوری دارد اما مردم بروجرد به وی اجازه نمی دهند از جای دیگری ثبت نام کند.

یک تیر و دو نشان

اما برخی از کاندیداها با یک تیر دو نشان می زدند و هم برای انتخابات خبرگان و هم برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کردند.

اولین کاندیدایی که برای دو انتخابات ثبت نام کرد علی اکبر زمردین بود که برای انتخابات خبرگان رهبری از فارس و برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی داوطلب حوزه انتخابیه داراب شد.

اما معروف ترین کاندیدایی که برای دو انتخابات ثبت نام کرد، سید محمد غرضی بود. این کاندیدا در جواب این سوال که فکر می کنید در انتخابات خبرگان تائید صلاحیت می شوید گفت: من از خبرگان سوال کردم چه کسی می تواند کاندیدا شود که آنها فرمودند هرکسی که امتحان بدهد و قبول شود می تواند کاندیدا شود. من هم به عنوان یک عامل فقه بعد از ۶۰ سال تشخیص دادم که امتحان دهم و برای همین آمدم و ثبت نام کردم.

بزرگترین کاندیدا

اما کهن سال ترین کاندیدایی که امروز ثبت نام کرد حجت الاسلام فیضی متولد ۱۳۰۳ بود که در انتخابات خبرگان از حوزه انتخابیه گیلان ثبت نام کرد. اما در میان کاندیداهای به قولی جهان دیده و سن و سال دار خبرگان یک کاندیدای جوان آن هم خانم نظرها را به خود جلب کرد.

دختری که همراه مادرش آمد برای مجلس خبرگان ثبت نام کرد!

این دختر جوان متولد ۱۳۶۷ بود که همراه مادرش برای ثبت نام به وزارت کشور آمده بود. وی که دکترای ادبیات عرب داشت گفت می خواهد برای احقاق حقوق زنان به وارد انتخابات شود. وی گلایه ای هم داشت و می گفت «چرا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شرط سنی گذاشته اند؟» . این دختر که بدلیل شرایط سنی نمی توانست در انتخابات مجلس ثبت نام کند در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد.

ثبت نام سه اصلاح طلب

در ساعت پایانی مهلت ثبت نام در دومین روز انتخابات مجلس سه اصلاح طلب همزمان با یکدیگر به وزارت کشور آمدند و ثبت نام کردند. الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد، وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار و جواد اطاعت فعال اصلاح طلب اولین گروهی بودند که به صورت جناجی ثبت نام کردند.

روحانی هم می آید؟

بعدازظهر بود که رئیس دفتر ارتباطات دفتر رئیس جمهور به همراه تیم حفاظت رئیس جمهور به وزارت کشور آمدند و از محل ستاد انتخابات کشور بازدید کردند لذا این احتمال می رود که فردا رئیس جمهور برای ثبت نام در انتخابات خبرگان به وزارت کشور بیاید.
 

 

 

 

کد N1074148

وبگردی