آفتاب

غرضی: مردم سرمایه و تکنولوژی خارجی نمی‌خواهند

غرضی: مردم سرمایه و تکنولوژی خارجی نمی‌خواهند

یک کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: هیچ وقت جناحی عمل نکردم و به خاطر وظیفه‌ام در انتخابات شرکت کردم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مستقر در وزارت کشور محمد غرضی پس از ثبت نام در دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کل دین در سه کلمه توجه به اصول دین، تعیین معیشت و صبر در مشکلات خلاصه شده است. به عنوان یکی از افراد این مملکت که ظرف 60 سال گذشته در امور مختلف کشور فعالیت کرده‌ام می‌گویم که هر کاری که کرده‌ام بر مبنای اصول فقهی بوده است. بر اساس فقه زندگی و به مشکلات فکر کرده‌ام. به همین دلیل می‌توانم بگویم که با آشنایی با فقه در انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کردم.

وی ادامه داد:‌ از خبرگان سوال کردم چه کسانی می توانند در این انتخابات شرکت کنند که پاسخ دادند هرکسی که در امتحان خبرگان قبول شود می‌تواند در این انتخابات داوطلب شود. من هم تشخیص دادم که می‌توانم امتحان بدهم پس ثبت نام کردم.

این کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به عرض همه رساندم که ظرف 100 سال گذشته معیشت مردم تامین نشده است. به همین دلیل حاضر به پاسخگویی هستم که چرا معیشت مردم کسب نشده است. علت آن است که حقوق عامه بر حقوق خاصه ترجیح داده نشده است و رانت‌ها ایجاد شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که 30 هزار روستا از بین رفته است و فقط شهرهای بزرگ ایجاد شده‌اند. اگر این وضع ادامه پیدا کند در 20 سال آینده تمام روستاها تخلیه می‌شوند.

غرضی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: برای من فرقی ندارد که در کدام حوزه و جایگاه به مردم خدمت کنم. همچنین برایم فرقی ندارد که در مجلس خبرگان حضور داشته باشم یا در مجلس شورای اسلامی. من تا به حال عضو هیچ گروه سیاسی نبوده‌ام و با کسی وارد مذاکره نشده‌ام. همیشه جزو کسانی بوده‌ام که با مردم کار کردم.

وی با اشاره به حوزه فعالیت‌های خود گفت: در صورتی که بتوانم به مجلس راه پیدا کنم سعی می‌کنم که دولت و مجلس را قانع کنم که باید استاندارها را مردم انتخاب کنند. این مساله دلیل فقهی دارد. همچنین دولت را متوجه این موضوع می‌کنم که نباید خرج زیادی انجام دهد چرا که باعث ایجاد رانت‌ها و فساد می‌شود.

این داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: کشور ما به سه مساله نیاز ندارد. سرمایه خارجی، مدیریت خارجی و تکنولوژی خارجی آن چیزی است که مردم نمی‌خواهند و من هم در دوران وزارتم این کار را نکردم.

غرضی کاندیداتوری در انتخابات را وظیفه دینی و شرعی خود دانست و گفت: امیدوارم 50 میلیون نفر در انتخابات پیش رو شرکت کنند.

انتهای پیام

کد N1074120

وبگردی