آفتاب

آنچه امروز در ستاد انتخابات کشور گذشت

آنچه امروز در ستاد انتخابات کشور گذشت

چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید. ستاد انتخابات کشور همانند روزهای گذشته شاهد حضور شخصیت های مختلف سیاسی کشور بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیات ری شهری، باقری کنی، احمد جنتی و دری نجف آبادی با فرستان نمایندگان خود، در انتخابات خبرگان ثبت نام کردند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی طاهری، سید حسین محمودی، حسین موحد و محمد رحمتی، آیت الله ری شهری، آیت‌الله عالمی، آیت الله باقری کنی، آیت الله دری نجف‌آبادی، ابوالحسن نواب، محمدرضا بیگدلی ، حجت‌الاسلام محمد علی فیض، حسن صدرالهی و کاووس روحی، حجت‌الاسلام والمسلمین قادر فاضلی، محمد حسین باقری ، محمدرضا میر صانع ، سید حسن موسوی تبریزی، محمد حسن قمی و آیت الله حسن عالمی نماینده فعلی خبرگان از خراسان رضوی نیز امروز یکشنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نمایندگی دور پنجم مجلس خبرگان کاندیدا شدند.

از وقایع جالب توجه امروز در ستاد انتخابات کشور حضور محمد غرضی بود که برای هر دو انتخابات ثبت نام کرد. وی گفت که چون در انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت شده در این دو انتخابات هم تایید صلاحیت خواهد شد.

امروز دو چهره جوان دیگر نیز برای خبرگان ثبت نام کردند. خانم رخسانه صراحی متولد سال 1367 دارای دکترای زبان و ادبیات عربی و مدرس دانشگاه است که برای انتخابات خبرگان ثبت نام کرد. همچنین محمدرضا بیگدلی که او هم متولد سال 1367 است در این انتخابات ثبت نام کرد.

اما امروز دومین ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بود. خبرهای رسیده به ستاد انتخابات حاکی از آن بود که نمایندگان مجلس در محل مجلس در بهارستان در حال ثبت‌نام برای انتخابات هستند که این خبر با واکنش مسئولان وزارت کشور مواجه شد.

محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در این باره گفت که تمام نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی برای کاندیداتوری در انتخابات باید به وزارت کشور یا فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور نیز تاکید کرد که «اجازه نداده‌ایم ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در محل مجلس در بهارستان انجام شود. ما باید بررسی کنیم که آیا امکانات فنی لازم در مجلس برای ثبت‌نام از داوطلبان فعلی مجلس وجود دارد یا نه؟ من با آقای مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در این زمینه صحبت می‌کنم و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا ببینیم امکان ثبت‌نام داوطلبان در محل مجلس وجود دارد یا خیر».

امروز شخصیت های اصلاح طلبی مثل هادی غفاری، الیاس حضرتی، جواد اطاعت ،محمدعلی وکیلی و همچنین ولی الله اسماعیلی و علی‌رضا دهقان نمایندگان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی برای حضور در انتخابات مجلس دهم با حضور در وزارت کشور ثبت نام کردند. یوناتن بت‌کلیا نماینده فعلی اقلیت آشوری‌ها به عنوان اولین داوطلب این روز ثبت‌نام خود را انجام داد.

حمیدرضا پشنگ نماینده فعلی مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از ظهر یکشنبه با حضور در وزارت کشور برای شرکت در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرد.

امروز علاء الدین بروجردی نیز پس از پایان جلسه شورای امنیت ملی، از ستاد انتخابات بازدید کرد و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که از بروجرد و مستقلا نامزد می‌شود.

تا پایان امروز 235 نفر برای انتخابات خبرگان و 1609 نفر برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند. 4 خانم برای مجلس خبرگان و 83 خانم برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام

کد N1074077

وبگردی