آفتاب

عضو یک سازمان اسلامی در سوئیس تحت تعقیب قرار گرفت

عضو یک سازمان اسلامی در سوئیس تحت تعقیب قرار گرفت

دادستان کل سوئیس تحقیقات کیفری علیه یکی از مهمترین اعضای یک سازمان‌ اسلامی این کشور را که پیش از این به سوریه سفر کرده و به نقض ممنوعیت‌های اعمال شده برای گروه‌های افراط‌گرا متهم شده آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از حملات تروریستی پاریس در نوامبرسال جاری میلادی که در آن 130 تن کشته شدند، سوئیس همچنان سطح بالای هشدار امنیتی را حفظ کرده است.

چند روز پیش نیز دو شهروند سوری در نزدیکی مرز فرانسه به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش بازداشت شدند و در ماشین آن‌ها آثار مواد منفجره کشف شد.

دفتر دادستانی کل سوئیس نام این متهم را اعلام نکرد اما "شورای مرکزی اسلامی" که می‌گوید بزرگترین سازمان اسلامی در سوئیس است این متهم را به عنوان نعیم چرنی، " رئیس بخش چند رسانه‌ای" معرفی کرد.

سخنگوی شورای مرکزی اسلامی سوئیس گفت: نعیم چرنی 23 یا 24 ساله است.

مایکل لوبر، دادستان کل سوئیس گفت: این متهم در اکتبر سال جاری میلادی به سوریه سفر کرده و با رهبر یکی از گروه‌های افراط‌گرای وابسته به جبهه النصره و همچنین رهبر این گروه تروریستی که شاخه‌ای از القاعده است، مصاحبه کرد. وی سپس یک فیلم ویدئویی 40 دقیقه‌ای به زبان عربی و با زیر نویس آلمانی پخش کرد که تعاملات آن‌ها را به اثبات می‌رساند.

لوبر افزود: او سفرش به مناطق جنگ زده سوریه را در فیلم برای اهداف تبلیغاتی به نمایش گذاشت بدون آنکه صریحا خودش را از فعالیت‌های القاعده در سوریه دور نگه دارد.

شورای مرکزی اسلامی در وبسایت خود می‌گوید، قصد دارد به رسمیت شناخته شدن اسلام در سوئیس را ارتقا بخشد و در پایان سال 2012 میلادی این سازمان بیش از 2500 عضو داشته است.

یکی از سخنگویان این سازمان گفت: رهبران شورای مرکزی اسلامی هنوز بیانیه‌ای تنظیم نکرده‌اند اما فردا (دوشنبه) در کنفرانس خبری با نعیم چرنی در برن به این مساله پاسخ خواهند داد.

دولت سوئیس روز جمعه اعلام کرد، در راستای تشدید مبارزه با اقدامات تروریستی در آژانس‌های گشت‌زنی مرزی، سرویس اطلاعاتی و پلیس فدرال، 86 کارمند جدید به خدمت گرفته است.

انتهای پیام

کد N1074073

وبگردی