آفتاب

پوتین: موضع قدرتمند روسیه درباره سوریه ناشی از صداقت و پایداری است

پوتین: موضع قدرتمند روسیه درباره سوریه ناشی از صداقت و پایداری است

رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای گفت، آنچه که باعث قدرتمندتر شدن موضع کشورش درخصوص سوریه شده "پنهان‌کاری نکردن، پایداری و صداقت" در این موضع است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای گفت: من می‌توانم بگویم نه فقط پنهان‌کاری نکردن بلکه پایداری و صداقت موضع روسیه درباره سوریه باعث شده که این موضع، موضعی قدرتمند باشد.

وی در این مصاحبه که از سوی شبکه یک تلویزیون روسیه امروز (یکشنبه) انتشار یافت در اظهاراتی درباره بحران سوریه گفت: این برای روسیه آسان است که هم با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و هم با طرف آمریکایی همکاری داشته باشد. من در این باره اخیرا با اوباما رئیس جمهوری آمریکا و همتایان ما از کشورهای عربستان و دیگر کشورهای عربی صحبت کردم.

پوتین خاطرنشان کرد: علت آسان بودن این مساله این است که اولا ما موضع خود را تغییر نمی‌دهیم دوم اینکه به دنبال جلب نظر نیستیم.

رئیس جمهوری روسیه در توضیح موضع کشورش درباره راه حل بحران سوریه گفت: ما در درجه اول از مردم پرسیدیم که آیا به این روش یا روش دیگر شما با حل بحران موافق هستید یا خیر.

وی افزود: در واقع همه در خصوص پارامترهای اساسی این راه حل جواب مثبت دادند اما ما به بیان موضع خود درباره اجزای این راه حل پرداختیم که عمدتا قابل پذیرش و مشترک بودند و اکنون نیز به دنبال بالا و پایین کردن موضع خود نیستیم.

وی ادامه داد: موضع روسیه درباره راه حل سوریه مبتنی بر گفت‌وگوهای ما بوده که این موضع ما را قدرتمندتر ساخته است.

پوتین در عین حال تاکید کرد که "ما به دنبال نقض وظایفی که ادعا می‌کنیم وظایف این کشور هستند نیستیم."

وی توضیح داد که علت این رفتار وی اصول اخلاقی نیست بلکه بیشتر دلایل عملگرایانه هستند و این نحوه رفتار باعث آسان‌تر شدن همکاری‌ها خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1073839

وبگردی