آفتاب
در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه برگزار شد؛

تجمع دانشجویی دانشگاه‌های مختلف مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

تجمع دانشجویی دانشگاه‌های مختلف مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

تجمع دانشجویی دانشگاه‌های مختلف تهران در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تهران عصر یک‌شنبه مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع و نسبت به کشتار شیعیان نیجریه و سکوت بین‌المللی اعتراض کردند.

این تجمع که به گفته مسوولان برگزار کننده آن بدون مجوز وزارت کشور برگزار می‌شود با حضور تعدادی از دانشجویان سیاهپوست دانشگاه‌های تهران و ایران برگزار شد.

دانشجویان در این تجمع نسبت به تعلل و تأخیر وزارت کشور در دادن مجوز برای برگزاری این تجمع اعتراض کرده و از دولت و دستگاه دیپلماسی خواستند تا نسبت به محکومیت و پیگیری اقدام صورت گرفته در نیجریه در کشتار شیعیان اقدامی فوری و مقتضی انجام دهند.

این دانشجویان با شعارهای «هیهات من‌الذله» و با در دست داشتن پرچم‌های محمد رسول‌الله، لا اله‌الاالله و دست‌نوشته‌هایی در محکومیت کشتار مسلمانان و شیعیان از سازمان ملل خواستند تا نسبت به این مسأله واکنش جدی نشان دهند.

دانشجویان با بستن پیشانی‌بندهایی با عنوان «هیأت من‌الذله» انزجار خود را از کشتار شیعیان در نیجریه اعلام کردند و از مجامع بین‌المللی خواستند تا بین کشتار مردم سفیدپوست و سیاه‌پوست در نقاط مختلف دنیا تفاوتی قائل نشوند و مرجعی برای پیگیری واقعی حقوق بشر باشند.

این دانشجویان نسبت به سکوت درباره کشتار شیعیان نیجریه انتقاد و واکنش به این واقعه را در مقایسه با واکنشی که به کشتار مردم فرانسه در اقدام تروریستی یک ماه اخیر صورت گرفت بسیار ضعیف و غیرقابل قبول دانستند.

دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی که تصویری از برج ایفل در کنار شیخ زکزاکی قرار گرفته است بر این مسأله تاکید داشتند که «انسانیت مرز نمی‌شناسد».

به گزارش خبرنگار ایسنا، هم‌چنین در این تجمع چند تن از فعالان دانشجویی در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه و سکوت مجامع بین‌المللی سخنرانی کردند.

تجمع کنندگان از دولت و وزارت خارجه خواستند تا روحیه دیپلماسی‌اش به گونه‌ای ناصحانه باشد تا بتوانیم نیجریه را از اعمال نفوذ نوکران استکبار رها کنیم. آن‌ها از دولت خواستند که در مواقع لزوم مثل اتفاقی که درباره شیعیان نیجریه رخ داده است اقتدار و روحیه انقلابی خود را نشان دهند چرا که در این موارد سهل‌انگاری و مسامحه قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام

کد N1073822

وبگردی