آفتاب

نظامیان زن انگلیسی به زودی می توانند به میدان جنگ بروند

نظامیان زن انگلیسی به زودی می توانند به میدان جنگ بروند

روزنامه دیلی تلگراف نوشت دیوید کامرون،‌ نخست وزیر انگلیس به وزارت دفاع این کشور دستور داده است با ممنوعیت حضور نظامیان زن در میدان جنگ، زمینه را برای ایفای نقش بیشتر زنان در ارتش فراهم کند.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما،‌ پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی به قلم تیم راس نوشت: با اصلاح مقررات ارتش انگلیس، نظامیان زن نیز ظرف چند ماه آینده اجازه شرکت در خطوط مقدم جبهه را خواهند داشت. 
دیوید کامرون به وزارت دفاع دستور داده است خود را برای دادن نقش های رزمی به نظامیان زن در سال آینده آماده کند. منابع بلندپایه دولتی اعلام کردند با این دستور نخست وزیر، آموزش نظامیان زن برای حضور در خطوط مقدم جبهه مانند نظامیان مرد تا پائیز سال آینده صورت خواهد گرفت. این اقدام با انتقاد برخی از فرماندهان سابق و نظامیان در حال خدمت رو به رو خواهد شد که معتقدند یگان هایی که متشکل از نظامیان زن و مرد هستند، کارآیی کمتری خواهند داشت و موجب تضعیف توانمندی های ارتش خواهند شد. 
همچنین نگرانی های بروز کرده است مبنی بر اینکه زنان از نظر فیزیکی قابلیت های لازم برای حضور در عملیات نظامی را ندارند. با وجود این، کامرون در گفتگو با دیلی تلگراف گفت زمان آن فرا رسیده است به ممنوعیت ایفای نقش رزمی نظامیان زن پایان دهیم. کامرون گفت وی و مایکل فالون، وزیر دفاع می خواهند نظامیان زن در سال 2016 اجازه یابند همه نقش هایی را که مردان در قالب نیروهای مسلح ایفا می کنند، ایفا کنند. 
با اصلاحات مزبور در مقررات ارتش انگلیس انتظار می رود نظامیان زن انگلیسی روزی برای مبارزه با تروریست های داعش به عراق اعزام شوند. نظامیان انگلیسی در کنار نیروهای نظامی محلی در عراق مستقر شده اند و به این نیروها تکنیک های جنگی را آموزش می دهند. 
با اینکه نخست وزیر انگلیس مایل نیست اجازه استقرار کامل نیروهای زمینی را برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه صادر کند، کارشناسان آموزش نظامی این کشور نیز ممکن است به زودی در سوریه، و احتمالاً لیبی مستقر شوند تا نیروهای محلی این کشورها را برای مبارزه آماده کنند. 
انگلیس در حالی قصدپایان دادن به ممنوعیت حضور نظامیان زن را در میدان جنگ دارد که متحدان بین المللی این کشور، از جمله استرالای و آمریکا نیز این ماه از تصمیم مشابه در خصوص نظامیان زن خود خبر دادند. زنان در نیروهای مسلح انگلیس هم اکنون در نقش های مختلفی از جمله خلبان جنگنده ها، ملوان و تفنگدار دریایی خدمت می کنند.
بررسی درباره پایان دادن به ممنوعیت حضور نظامیان زن انگلیسی در میدان جنگ پارسال مشروط بر این پیشنهاد شد که ارزیابی شود آیا شرایط میدان جنگ سلامت نظامیان زن را تحت تاثیر قرار خواهد داد یا خیر.  
این بررسی 18 ماهه درباره تاثیر فیزیکی حضور در میدان نبرد بر سلامت زنان قرار است تابستان آینده پایان یابد. دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد مداخله کامرون موجب تسریع اجرای پیشنهادهای مطرح شده در این بررسی، و تسریع اصلاحات در مقررات ارتش خواهد شد. 
این طرح ممکن است شامل تغییراتی در برنامه های آموزشی نظامیان زن، و روند اعزام و استقرار نظامیان باشد.
بنا بر اعلام منابع، زنان می توانند از پائیز سال آینده برای حضور در میادین جنگ آموزش ببینند، و بدین ترتیب قادر به ایفای همه نقش های نظامی خواهند بود که مردان در ارتش دارند.
وزارت دفاع انگلیس برای تهیه مقدمات اجرای این تغییرات، تلاش های خود برای جذب زنان بیشتر به منظور حضور در میادین جنگ آغاز کرده است. 
مخالفان این تغییرات نگرانند که این اقدامات با انگیزه های صرفاً «سیاسی» صورت گرفته، و ممکن است توانمندی ارتش را در درگیری در میادین جنگ تضعیف کند.
ژنرال پاتریک کوردینگلی،‌ فرمانده سابق تیپ زرهی هفتم ارتش انگلیس پیشتر هشدار داده بود آزادی حضور زنان در میدان جنگ به خاطر دشواری های عملی «قابل توجهی» که برای استقرار آنها در خطوط مقدم به همراه دارد، یک اشتباه است.
از جمله آزمایش های آمادگی جسمانی نظامیان مرد برای حضور در خطوط مقدم، توان حمل یک نظامی دیگر در مسافتی به طول 200 متر است. گزارش ها حاکی است فرماندهان انگلیسی، قرار دادن یک نظامی زن را در وضعیتی که ممکن است مجبور شود یک نظامی زخمی دیگر را که دو برابر وزن وی است، حمل کند، دیوانگی می دانند، البته این نظامیان از این اصلاحات در ارتش به طور علنی حمایت کرده اند.
جزئیاتی که تغییراتی که باید در روال کار ارتش انگلیس صورت گیرد، هنوز اعلام نشده است، اما احتمال می رود معیار آزمایش های آمادگی جسمانی برای پیاده نظام زن تغییر یابد. همین حالا نیز معیارهای فیزیکی در دیگر بخش های ارتش برای زنان و مردان فرق می کند. 
سرهنگ ریچارد کمپ، فرمانده سابق نظامیان انگلیسی در افغانستان پیشتر گفته بود زنان به طور فطری از روحیه جنگی که در میدان جنگ لازم است، برخوردار نیستند و ممکن است «انسجام» ارتش را تضعیف کنند. وی گفت: «گنجاندن زنان در ترکیب پیاده نظام به طور قطع موجب کاهش معیارهای فیزیکی یگان ها خواهد شد.»
5050

کد N1073628

وبگردی