آفتاب

سوریه: شهادت قنطار دستاوردی دیگر در مسیر پیروزی بر صهیونیسم است

سوریه: شهادت قنطار دستاوردی دیگر در مسیر پیروزی بر صهیونیسم است

وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد که شهادت سمیر قنطار دستاوردی جدید در مسیر پیروزی امت اسلامی بر طرح صهیونیستی و طرح تروریستی و تکفیری و نبودش شکافی در امت عربی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در مصاحبه با شبکه المنار لبنان تاکید کرد که شهادت سمیر قنطار، فرمانده مقاومت لبنان، دستاورد جدیدی در مسیر پیروزی امت اسلامی بر طرح صهیونیستی و طرح تکفیری است؛ مسیری که مملوء از جسدها و خون شهیدان از ارتش سوریه و از قهرمانان مقاومت و غیرنظامیان است.

وی تصریح کرد، این عملیات تروریستی که شب گذشته در جرمانا در توابع دمشق صورت گرفت، مجددا بر این امر تاکید دارد که ارتباط محکمی میان تبانی کنندگان در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دیگر منانطق در جهان با رژیم صهیونیستی وجود دارد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه هدف اسرائیل از تکرار چنین عملیات‌هایی در سوریه ضربه زدن به امت اسلامی و نابود کردن آثار اخلاقی و ملی آنهاست خاطرنشان کرد: ما هزاران جوان داریم که آماده قربانی شدن و فداکاری در راه فلسطین هستند.

الزعبی عنوان داشت: رهبرانی که قدرت خود را از درآمدهای نفتی دارند، عربستان، قطر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ودولت بزدل وی و اسرائیل کسانی هستند که از چنین حملاتی سود می‌برند.

وی ادامه داد: سوریه مقاومت، حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطین دربرابر چنین جنایت‌هایی با تمام قدرت ایستادگی می‌کنند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: سمیر قنطار در حقیقت تجلی یک شخصیت عرب و قهرمانی بود که شهادتش دردناک و نبودش شکافی در امت عربی است.

الزعبی خاطرنشان کرد:اسرائیل و همپیمانانش احساس شکست می‌کنند و هر وقت این احساس به آنها دست می‌دهد وحشی‌گری‌هایشان بیشتر می‌شود ساختمانی که هدف قرار گرفت یک ساختمان مسکونی بود که زنان و کودکان نیز در آن حضور داشتند و این شیوه اسرائیل است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در ادامه گفت: هرچقدرکه شکست اسرائیل بیشتر می‌شود فشارهای رسانه‌ای سیاسی به سوریه برای تحقق توازن بیشتر می‌شود ما در رویارویی گسترده‌ای با این گروه‌ها هستیم زمانی که با گروه‌های تروریستی در مرزها با اسرائیل یا ترکیه مواجه می‌شویم در حقیقت با ادوات اسرائیل رو به رو هستیم.

این رویارویی سرنوشت ساز ادامه دارد و همه جهان عرب باید به این جنگ بپیوندند و با سازمان‌های این چنینی و اسرائیل مبارزه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: کسی که هدف اصلی این حملات است امت اسلام و ماهیت عربی است.

کابینه سوریه نیز حمله وحشیانه به شهروندان شهر جرمانا سوریه و در راس آنها سمیر قنطار از فرماندهان مقاومت لبنان و قدیمی‌ترین اسیر زندان‌های رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N1073610

وبگردی