آفتاب

پاسخ فانی به بازداشت و ممنوع‌الخروجی یک معلم زن ایرانی در امارات/ دلیل اعلام‌نشدن نتایج آزمون استخدامی

پاسخ فانی به بازداشت و ممنوع‌الخروجی یک معلم زن ایرانی در امارات/ دلیل اعلام‌نشدن نتایج آزمون استخدامی

ایسنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به بازداشت و ممنوع‌الخروجی یک معلم زن ایرانی در امارات، گفت: این موضوع را پیگیری کردم و علت عدم هماهنگی میان فرودگاه امارات با پلیس امارات بوده است که رفع شده و این معلم امروز پروازش را انجام خواهد داد و بازداشتی در کار نبوده است.

علی اصغر فانی در حاشیه گردهمایی معاونان پرورشی آموزش و پرورش و در جمع خبرنگاران درباره زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر به دنبال تکمیل ظرفیت هستیم و هدف ما این است که ظرفیت 5000 نفری استخدام محقق شود. شب گذشته نیز جلسه‌ای در آموزش و پرورش داشتیم و امیدواریم این اتفاق زودتر بیفتد.

فانی ادامه داد: از آنجا که باید بین سه نهاد آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و سازمان سنجش هماهنگی شود، نمی‌توانیم تاریخ دقیق نتایج را اعلام کنیم.

وی درباره وقفه ایجاد شده در برگزاری دوره‌های پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان به علت تاخیر در اعلام نتایج، گفت: به علت این وقفه کلاس‌ها را سال آینده تا پایان تابستان ادامه خواهیم داد.

رویکرد آموزش و پرورش درخصوص استعدادهای برتر تلفیقی است

فانی همچنین درباره طرح شهاب توضیح داد: رویکرد آموزش و پرورش درخصوص استعدادهای برتر رویکرد تلفیقی است. دانش‌آموزان در مدارس عادی در کنار سایر دانش‌آموزان استعدادسنجی می‌شوند و تلاش می‌کنیم با برنامه‌های خاصی در داخل مدرسه نسبت به رشد استعدادهای آنها اقدام کنیم. این برنامه تحت عنوان طرح شهاب شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته این کار با گستردگی بیشتری نسبت به قبل آغاز شد و در یک منطقه از 32 استان ادارات کل آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان چهارم ابتدایی این طرح را شروع کردیم. امسال با ظرفیت 382 هزار دانش‌آموز چهارم و پنجم ابتدایی این طرح ادامه پیدا کرد و 32 منطقه دیگر را هم در استان‌ها تحت پوشش بردیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش‌های لازم برای مدیران و معلمان این قبیل دانش‌آموزان پیش‌بینی شده و امیدواریم سال‌های آتی نسبت به گسترش کمی و کیفی طرح شهاب اقدام و آن را تکمیل کنیم.

حضور پرشور در انتخابات بدون جانبداری

فانی همچنین درباره سیاست آموزش و پرورش در قبال انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: وظیفه آموزش و پرورش و رسالت اصلی‌اش تشویق مردم، دانش‌آموزان و اولیای آنها به حضور پرشور در انتخابات اسفندماه است بدون آنکه جانبداری خاصی از جناح خاصی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هرآنکس که انتخاب می‌شود مورد احترام ما و جامعه است و پیش از هرچیزی حضور حداکثری مردم در انتخابات برای ما اهمیت دارد.

47304

کد N1073582

وبگردی