آفتاب

رژیم صهیونیستی اجساد شهدای قدس را به زودی تحویل می‌دهد

رژیم صهیونیستی اجساد شهدای قدس را به زودی تحویل می‌دهد

مدافعان حقوقی و وکلای فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در روزهای آتی اجساد زندانیانی که در زندان به شهادت رسیده‌اند را تحویل خانواده‌هایشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری القدس، محمد محمود، وکیل مدافعی که مسئولیت پیگیری پرونده اجساد شهدا را بر عهده دارد، اعلام کرد که وی نشستی با دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در مرکز پلیس شهر قدس داشته و طی این جلسه به وی ابلاغ شده که موساد در چند روز آینده اجساد شهدایی که در زندان‌های این رژیم به شهادت رسیده‌اند، را به خانواده‌هایشان تحویل خواهد داد و احتمالا در رزوهای آتی خبرهای خوبی در این زمینه منتشر خواهد شد.

کادر وکلای مدافع متشکل از محمد محمود، طارق برغوث و مدحت دیبه در دو ماه گذشته در 80 نامه خطاب به وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و مشاور حقوقی پلیس این رژیم و نیز موساد، ارائه 10 دادخواست برای دادستانی کل و نیز مذاکرات هر روزه با پلیس برای دریافت اجساد این شهدا و دفن قانونی آنها تلاش کردند.

محمود اظهار داشت: مسئولان اسرائیلی در طول این مدت به این بهانه با درخواست ما مخالفت می‌کردند که در شرایط امنیتی کنونی، تحویل اجساد ممکن نیست. آنها مدعی هستند، نگه داشتن اجساد، جوانان را از اجرای عملیات فردی مشابه در منطقه بازمی دارد و اجازه نمی‌دهد این اقدامات به الگویی برای سایرین بدل شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چنین حکمی درباره شهدای قدس صادر نشده، گفت: احتمال دارد طرح شکایت به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای هرگونه اقدام سیاسی علنی و غیر علنی را به تعویق اندازد.

محمود ادامه داد: هرگونه تصمیمی که از سوی دادگاه عالی اسرائیل اتخاذ شود، پلیس تا سالها آن را اجرا می‌کند.

این وکیل مدافع خاطر نشان کرد: مقامات رژیم اشغالگر پیکر شهید هدیل عواد را عصر روز جمعه تحویل دادند و این نشان می‌دهد که تصمیم برای تحویل اجساد شهدای ما اتخاذ شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد شروطی برای تحویل اجساد شهدا اتخاذ شود یا نه، اظهار داشت: پس از صدور دستور نهایی برای تحویل اجساد، یک جلسه دیگر برای بررسی نحوه تحویل این اجساد تشکیل خواهد شد زیرا در جلسه گذشته به این موضوع پرداخته نشد.

انتهای پیام

کد N1073571

وبگردی