آفتاب

تصمیمات فراکسیون محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا

تصمیمات فراکسیون محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از تصمیمات این فراکسیون برای ارائه راهکارهایی جهت حل مشکل آلودگی هوا خبر داد.

سیدموید حسینی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: جلسه فراکسیون محیط زیست مجلس صبح امروز برگزار شد و نهایتاً بیانیه‌ای به امضای 35 تن از نمایندگان منتشر شد که در آن سه اقدام پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بند اول بیانیه فراکسیون این است که مسئولین وزارت نفت،‌ صنایع،‌کشور، شهرداری‌ها و سازمان محیط زیست در جلسه علنی مجلس حضور پیدا کنند و اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا را تشریح کنند و در عین حال نظرات نمایندگان را بشنوند و تفاهم و همکاری بین مجلس و دولت انجام شود.

حسینی اضافه کرد: بند دوم بیانیه این بود که لوایح مربوط به هوای پاک و کاهش آلودگی به صورت اصل هشتادوپنجی در کمیسیون کشاورزی و با حضور اعضای فراکسیون محیط زیست بررسی و تصویب شود.

سیخنگوی فراکسیون محیط زیست، اضافه کرد: فراکسیون در بند سوم بیانیه نیز مقرر کرد هفته آینده جلسه ای در کمیسیون تلفیق با حضور دستگاه‌های مسئول، نمایندگان و سایر نهادهای محیط زیستی تشکیل شود تا در مورد اقداماتی که باید در برنامه ششم برای کاهش آلودگی هوا انجام شود بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

به گفته حسینی صدر این بیانیه که 35 نفر از نمایندگان از جمله اعضای فراکسیون محیط زیست آن را امضا کرده‌اند تقدیم رئیس مجلس شده است.

انتهای پیام

کد N1073544

وبگردی