آفتاب

یوسفیان‌ملا : مبارزه با فساد باید فرهنگ شود

یوسفیان‌ملا : مبارزه با فساد باید فرهنگ شود

یک عضو کمیسیون برنامه مجلس با بیان این که درکشور عزم جدی برای مبارزه با فساد وجود ندارد گفت: مبارزه با فساد باید به عنوان یک فرهنگ در کشور باشد و مدیران احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عزت‌الله یوسفیان ملا در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروزمجلس با محکومیت جنایت در نیجریه اظهار کرد: این اتفاق همزمان با قطعنامه سازمان ملل در محکومیت ایران برای حقوق بشر همراه شده که حتی کلمه‌ای در این خصوص از سوی سازمان ملل که خود را مربی و میانجی صلح جهانی می داند مطلبی عنوان نشده است.

وی افزود: متاسفانه دخالت‌های آشکار و پنهان اعراب مرتجع و با پرورش داعش ، القاعده و النصر در بمب باران مردم یمن مزاحمت برای جهان اسلام و مردم منطقه را دامن می‌زند.

این عضو کمیسیون برنامه مجلس همچنین بیان کرد : روزی اتحادیه اروپا و آمریکا اعلام می‌کردند که به ایران سفر نکنید و سرمایه‌گذاری نکنید چراکه ایران جزو کشورهای نا امن است، اما امروز خود ناامنی را که زاییده دست خودشان است تجربه می‌کنند و ایران امن‌ترین کشور جهان است.

نماینده مردم آمل در مجلس در بخش دیگری از نطق خود اظهار کرد:‌لازم است که حقوق کارگران و معیشت آنان مورد توجه دولت قرار گیرد و حتی دولت باید در مورد وضعیت فرهنگیان و بازنشستگان هم فکری کند. زیرا فردا دیر است و لازم است که هر چه زودترهمسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان و احکام دیوان عدالت اداری که سالها بلااجرا است، اجرایی شود.

نماینده مردم آمل از مسئولان خواست تا نسبت به حل مشکل مرغداران این منطقه توجه کنند و گفت:‌ انتظار می‌رود تسهیلات مستقیم و کم بهره برای کشاورزان که تلاش می‌کنند در محصولاتی مانند برنج به خودکفایی برسند اختصاص یابد.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: مشکلات بسیاری وجود دارد و تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌تواند حرکت مناسبی باشد اما متاسفانه در کشور ما عزم جدی برای مبارزه با فساد وجود ندارد و تا مادامی که عزم جدی نباشد تشکیل دهها و صدها سازمان هم نمی‌تواند مشکل را حل کند.

یوسفیان ملا در ادامه اظهار کرد:‌ در حال حاضر وظیفه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کاملا مشخص است که سران سه قوه مسئول هستند لذا پایین آوردن این مسئولیت و سپردن به بخشی دیگر قطعا نتیجه‌ای نخواهد داشت، اگر می‌توانید این حرکت را در کشور به یک فرهنگ تبدیل کنید و مدیران ما احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام

کد N1073457

وبگردی