آفتاب

پاکستان «داعش» را به لیست گروههای تروریستی اضافه کرد

پاکستان «داعش» را به لیست گروههای تروریستی اضافه کرد

وزارت کشور پاکستان برای نخستین بار نام داعش را به عنوان گروه تروریستی به لیست گروه‌های تروریستی این کشور اضافه کرد.

 به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، طبق فهرست منتشر شده گروه‌های تروریستی توسط وزارت کشور پاکستان بیش از ۶۱ گروه تروریستی مشغول فعالیت های تروریستی دراین کشور هستند و نام داعش نیز به این فهرست اضافه شده است.

وزارت کشور پاکستان فهرست گروه‌های تروریستی را که شامل داعش نیز می شود به مجلس سنای این کشور ارائه کرده است.

در سال جاری ۱۱۱۳ عملیات تروریستی در این کشور انجام شده و بر اثر عملیات نظامی ضد تروریسم بیش از ۶۳۶ نفر از تروریست‌ها کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش بیشترین عملیات‌های تروریستی به ترتیب مربوط به داعش، «لشکر جهنگوی»، «جیش محمد»، «لشکرطیبه»، «سپاه صحابه»، «القاعده» و «حزب التحریر» بوده است.

 لازم به ذکر است که چندی پیش اداره مبارزه با تروریسم ایالت «پنجاب» هشدار داد ممکن است داعش در شهرهای بزرگ این ایالت از جمله «لاهور» دست به عملیات‌هایی مشابه حملات تروریستی فرانسه بزند.

داعش، پاکستان را برای فعالیت خود مطلوب می‌بیند، چراکه این کشور از نظر امنیتی با مشکلاتی نظیر حضور و فعالیت حدود ۴۸ گروه تروریستی و تمایل برخی از آن‌ها برای پیوستن به داعش به عنوان گروهی خشن‌تر و مجهزتر مواجه است.

سپاه‌ صحابه، لشکر جهنگوی و سایر گروه‌های تروریستی حامی داعش که ارتباط مستقیم با طالبان و القاعده دارند نقش اصلی را در گسترش عملیات‌های تروریستی در پاکستان ایفا می‌کنند.

کد N1073336

وبگردی