آفتاب
رئیس انجمن کارآفرینان خراسان رضوی خبر داد

انجمن کارآفرینان خراسان رضوی به دنبال فعال کردن امکانات موجود

انجمن کارآفرینان خراسان رضوی به دنبال فعال کردن امکانات موجود

رئیس انجمن کارآفرینان خراسان رضوی از فعال کردن امکانات موجود در استان به عنوان مهمترین هدف این انجمن خبر داد.

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با اشاره به برنامه‌های مد نظر این انجمن از جمله شناسایی امکانات بالقوه، ایجاد بنگاه‌های جدید و گسترش بنگاه‌های موجود در حوزه کارآفرینی، اظهار کرد: این انجمن در نظر دارد تا در بخش صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی نیز کارآفرینی را گسترش دهد.

وی با بیان اینکه گسترش حوزه کارآفرینی در استان یکی از اهداف مهم این انجمن است، ادامه داد: باید در روند آموزش دانشجویان به این نکته اساسی توجه شود تا آنها بیاموزند که به جای دنبال کار گشتن اشتغال مناسب ایجاد کنند و تحقق این مهم همان کارآفرینی است.

رئیس انجمن کارآفرینان خراسان رضوی افزود: یکی از برنامه‌هایی که این انجمن در استان دنبال می‌کند توسعه و حفظ امکانات موجود در منطقه است زیرا کارآفرین، سرمایه و افتخار این جامعه بوده و باید بدین صورت از این سرمایه حمایت شود.

روشنک در خصوص حمایت‌هایی که این انجمن از کارآفرینان به عمل خواهد آورد، یادآور شد: انجمن کارآفرینان استان به طور مستقیم حمایت خاصی از کارآفرینان نمی‌کند، اما زمینه‌ را برای فعالیت آنها فراهم می‌کند. در این انجمن با استفاده از توانمندی‌های اعضاء و اختیارات هیأت امناء، امکانات موجود تقویت شده و تلاش می‌شود بستر مناسبی برای ایجاد فضای کسب و کار فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه انجمن کارآفرینان استان به دنبال فعال کردن امکانات موجود است، تصریح کرد: این انجمن در حوزه‌های مختلف، امکانات و ظرفیت‌ها را فعال کرده و به رفع محدودیت‌ها و پیگیری قوانین در جهت تسهیل کارآفرینی می‌پردازد.

رئیس انجمن کارآفرینان خراسان رضوی از تدوین برنامه‌های جدیدی برای کارآفرینان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی‌هایی که در گذشته صورت گرفته از این میان می‌توان به تدوین برنامه‌های آموزشی برای کارآفرینی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد؛ به طور مثال در حال حاضر حوزه دانشگاهی و آموزشی کشور از قوت بسیاری برخوردار است، اما این قوت نمی‌تواند سبب تقویت کارآفرینی شود زیرا کارافرینی نیازمند آموزش تخصصی و انتقال تجربه است. به همین منظور از تجربیات کارآفرینان موفق در حوزه‌های مختلف ازجمله تجارت استفاده می‌شود.

روشنک گفت: هر ساله کارآفرینان برتر استان شناسایی و به جامعه اقتصادی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

کد N1073322

وبگردی