آفتاب
ضمن مخالفت با مشارکت لبنان در "ائتلاف اسلامی ضد تروریسم"؛

نماینده مقاومت در پارلمان لبنان: ائتلاف عربستان کشورهای شرکت کننده را به "ناکجا" می‌برد

نماینده مقاومت در پارلمان لبنان: ائتلاف عربستان کشورهای شرکت کننده را به "ناکجا" می‌برد

رئیس فراکسیون "وفاداری به مقاومت" در پارلمان لبنان ضمن مخالفت با مشارکت این کشور در "ائتلاف اسلامی ضد تروریسم"، تاکید کرد: مشارکت لبنان در این ائتلاف برای ثبات، وحدت و امنیت کشور خطرناک است و این ائتلاف کشورهای شرکت کننده را به مقصدی نامعلوم می‌برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، محمد رعد، رئیس فراکسیون "وفاداری به مقاومت" پارلمان لبنان در مراسمی که در حسینیه شهر "زفتا" برای بزرگداشت یکی از شهدای مقاومت برگزار شده بود گفت: در مبارزه با تروریسم تکیه ما به این شهدا، نیروهای مقاومت و تمامی کشورهای حامی این مجاهدان است.

وی اظهار داشت: ما قاطعانه مشارکت لبنان در "ائتلاف اسلامی ضد تروریسم" به رهبری عربستان را که ائتلافی "مشکوک و سوال‌برانگیز" است، رد می‌کنیم و مشارکت در این ائتلاف را خطری برای ثبات، وحدت و نیز امنیت لبنان می‌دانیم زیرا ائتلاف مذکور لبنان و کشورهای شرکت کننده در آن را به مقصدی نامعلوم می‌برد.

رعد با طرح این سوال که ائتلاف اسلامی می‌خواهد با کدام تروریسم مقابله کند، گفت: گروه‌های تروریستی که از آنها صحبت می‌شود، از سوی اغلب کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و برخی جناح‌های سیاسی که با کشورهای مذکور در ارتباط هستند، حمایت می‌شوند.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت تاکید کرد: بالاخره مرحله‌ای که پس از تغییرات در جناح ها، طرح به دست مردم و دولت سوریه افتاد، رسید اما در همین زمان به شکل ناگهانی ائتلاف اسلامی ضد تروریسم از سوی کشوری که شش ماه قبل از تشکیل ائتلاف عربی ضد یمن خبر داده بود، اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: درحالی تشکیل ائتلاف اسلامی اعلام می‌شود که خبرها حاکی از شکست حملات به مردم یمن است و کشورهای غربی به شدت نسبت به غفلت از مکاتب مذهبی که با حمایت عربستان اقدام به پرورش تروریسم می کنند، هشدار می‌دهند.

رعد با هشدار نسبت به کسانی که این ائتلاف را تاسیس کرده‌اند، گفت: اگر مقاومت از نظر آنها تروریسم تلقی می‌شود و به دنبال تشکیل ائتلافی علیه آن هستند، باید نسبت به خشم ما بر حذر باشند و اگر هدف از تشکیل این ائتلاف، زیبا جلوه دادن چهره‌شان و تبرئه کردن خود از حمایت‌هایشان از گروه‌های تروریستی است، آنها هرگز توبه نخواهند کرد زیرا چهره آنها بدترین و زشت‌ترین تصویری است که در حال حاضر و در آینده به یاد می‌آورند.

این رهبر مقاومت لبنان تاکید کرد: کسی که با تروریسم همدستی می‌کند، حق ندارد از تروریسم سخن بگوید زیرا این به معنای تحریف جنایتی است که می‌خواهد مرتکب شود و پوششی بر تروریسمی است که می‌خواهد دوباره انجام دهد.

رعد افزود: این حق ماست که در انگیزه‌ها و اهداف تشکیل این ائتلاف شک و تردید بسیاری داشته باشیم، برخی از کشورهای عضو این ائتلاف سفارت اسرائیل را در کشورشان گشوده‌اند و روابط محرمانه و علنی با اسرائیل دارند، برخی نیز در حال حاضر در راستای عادی سازی روابط خود با این رژیم هستند، این کشورها در حالی می‌خواهند با تروریسم مقابله کنند که با اسرائیل که بدترین نمونه تروریسم در جهان است در ارتباط هستند.

انتهای پیام

کد N1073293

وبگردی