آفتاب

معلم مسلمان آمریکایی از مدرسه اخراج شد

معلم مسلمان آمریکایی از مدرسه اخراج شد

یک معلم زن مسلمان آمریکایی پس از آنکه فیلمی درباره ملاله یوسف‌زی، دختر دانش آموز پاکستانی و برنده جایزه صلح نوبل در کلاس درسش نشان داد و یکی از موضوعات کتاب درسی فلسطینی‌ها را ترجمه کرد، از مدرسه اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی بیست، شیرین هاشم، معلم مسلمانی است که از مدرسه‌ای واقع در نیوجرسی آمریکا به خاطر اخراج بی دلیلش شکایت کرده و می‌گوید: من همانند سایر معلمان به تدریس تاریخ می‌پردازم و برای ارائه بهتر مطالب از فیلم استفاده می‌کنم. من فیلمی از ملاله یوسف‌زی در کلاس نشان دادم و به یکی از معلمان نیز کمک کردم تا مصاحبه‌ای را که در کتاب درسی فلسطینی‌هاست، ترجمه کند.

اما این معلم برخلاف سایر همکارانش از دبیرستان هانتردان در نیوجرسی آمریکا اخراج شد چون اولیای دانش آموزان به مقام‌های مدرسه از وی شکایت کردند و متد درسی وی را نادرست خواندند.

این معلم که خود را یک فلسطینی –آمریکایی می‌داند در ادامه گفت: به من گفته شد که نباید به اسلام یا خاورمیانه در کلاسهای تاریخ اشاره کنم. این در حالیست که درست چند ساعت پس از آنکه من در کلاس درس فیلمی درباره ملاله را برای دانش آموزان پخش کردم و مورد بازخواست قرار گرفتم، یکی دیگر از همکاران به نام "لیندزی واگنر" هم همان فیلم را پخش کرد.

در شکایتهای والدین دانش آموزان از این معلم همچنین به یک گفت‌وگوی کلاسی درباره کتابی با عنوان "درخت لیمو" اشاره شده که به دوستی مردمان اسرائیل و فلسطین می‌پردازد. یکی از همکاران این معلم از وی خواسته بود تا گفت‌وگویی را که در اسکایپ میان دانش آموزان و یک مرد فلسطینی در این کتاب آمده بود، ترجمه کند.

در یکی از شکایت‌ها از سوی دانش آموزان علیه این معلم،‌ آمده است که وی ضد اسرائیل است.

انتهای پیام

کد N1073269

وبگردی