آفتاب
بروجردی:

تحریم جدید آمریکا با برجام تعارض دارد

تحریم جدید آمریکا با برجام تعارض دارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم جدید آمریکا با برجام تعارض دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم جدید آمریکا با برجام تعارض دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علاءالدین بروجردی در جریان بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران درباره محدودیت قائل شدن آمریکا برای اتباع سایر کشورها در خاک این کشور، گفت: آمریکا در جریان اجرای برجام تصور می‌کرد که یک فضای بازی برای خود در کشور ما پیدا می‌کند اما بعد از نظرات صریح رهبری درباره حضور آمریکا در ایران در دوران پساتحریم، حرکت منفعلانه‌ای را انجام داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با این وجود شرایط ما مثل قبل نیست. شما اکنون مشاهده می‌کنید که هیأتی از فرانسه به ریاست رئیس سنای فرانسه و تعدادی از سناتورهای این کشور به ایران آمده‌اند و برای گسترش ارتباطات خود با ایران بسیار مصر هستند. اکنون این اقدام آمریکا در اروپا دیگر خریداری ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه این اقدام آمریکا با برجام تعارض دارد، خاطرنشان کرد: آنها صریحاً مکلف بوده و امضا کرده‌اند که هیچگونه محدودیتی برای کار تجاری ایران ایجاد نکنند اما با این محدودیت به طور غیرمستقیم برای اتباع ما محدودیت ایجاد کردند. ما در کمیسیون امنیت ملی با دعوت از دوستان وزارت خارجه این مسأله را پیگیری می‌کنیم.

بروجردی در ادامه افزود: با این وجود برجام مسیر خود را ادامه می‌دهد و سنگ‌اندازی آمریکا نمی‌تواند تغییری در روند برجام ایجاد کند. خطوط قرمز ما مشخص شده و در اظهارات رهبری هم بیان شده است. بسته شدن پرونده PMD و مبادله اورانیوم غنی‌شده با اورانیوم خام بخشی از توافق‌های ماست. اکنون قبل از اینکه ما اورانیوم غنی‌شده را به خارج از کشور ارسال کنیم روس‌ها اورانیوم را برای ما ارسال کردند. در واقع ملاک اجرای برجام از نظر ما نقطه‌ نظرات صریح رهبری و دستورات ایشان است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی خود از قطعنامه سازمان ملل درباره سوریه، گفت: آمریکا در پنج سال گذشته از همه ظرفیت‌های منطقه‌ای و اروپایی خود برای تغییر ساختار سیاسی سوریه به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها استفاده کرد. اما قطعنامه سازمان ملل درباره سوریه در واقع اعتراف به شکست آنهاست. اکنون دیگر بحث تغییر بشار اسد هیچ خریداری در سیاست منطقه‌ای ندارد. البته برخی کشورهایی که مذبوحانه با اسد مخالفت می‌کنند همچنان درباره تغییر اسد صحبت می‌کنند ولی به نتیجه نخواهند رسید.

بروجردی در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا و غرب انتخاب دیگری هم ندارد زیرا در یک تراز جدی قرار گرفته است. آنها با همکاری هم‌پیمانان منطقه‌ای خود داعش را ایجاد کرده و از آن حمایت کردند. اما وقتی داعش وارد خطوط قرمز آنها شد و در پاریس عملیات تروریستی انجام داد غرب مجبور شد برای پاسخ به افکار عمومی خود اعلام کند که با داعش مبارزه می‌کند. از سویی ایران، روسیه و سوریه هم با شدت با داعش مقابله می‌کنند؛ بنابراین آمریکا و غرب ناگزیر است که موجودیت اسد را تا زمان انتخابات بپذیرد. در زمان انتخابات هم مردم سوریه هر انتخابی انجام دادند، همان انتخاب عملی شده و در واقع معیار رأی مردم سوریه خواهد بود.

بروجردی در پایان درباره ثبت نام خود در انتخابات نیز گفت: من بزودی برای انتخابات از حوزه بروجرد ثبت‌نام می‌کنم و مستقل به صحنه می‌آیم.

انتهای پیام

کد N1073236

وبگردی