آفتاب
بروجردی در جمع خبرنگاران:

طرح اخیر کنگره آمریکا مغایر با برجام است

طرح اخیر کنگره آمریکا مغایر با برجام است

رئیس کمیسیون امنیت ملی بابیان اینکه طرح اخیر کنگره آمریکا و تایید اوباما در قبال آن با برجام تعارض دارد، گفت: برجام مسیر خودش را ادامه خواهد داد و سنگ‌اندازی آمریکایی‌ها تغییری در آن ایجاد نمی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز یکشنبه با حضور در محل ستاد انتخابات در وزارت کشور در جریان روند ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من در جلسه شورای امنیت کشور در محل وزارت کشور شرکت کرده بودم و از آنجا برای بازدید ستاد انتخابات کشور آمده ام، اظهار داشت: برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به لطف خدا از حوزه بروجرد ثبت نام خواهم کرد.

بروجردی در ادامه با اشاره به امضای رئیس جمهور آمریکا در قبال طرح اخیر کنگره این کشور اظهار کرد: آمریکا در اجرای برجام تصورش این بود که یک فضای بازی برای حضور آنها در ایران فراهم خواهد شد، اما رهبر معظم انقلاب اجازه ندادند آمریکا جایگاهی در عرصه های اقتصادی و تجاری ایران داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طرح کنگره آمریکا را یک حرکت منفعلانه دانست و تاکید کرد: آمریکایی ها باید بدانند که شرایط امروز مانند گذشته نیست. به عنوان مثال روز گذشته شاهد بودید که رئیس مجلس سنای فرانسه با تعدادی از سناتورها به تهران آمدند و با آقای لاریجانی مذاکره کردند و بسیار علاقه مند و مـُصر بودند که در همه عرصه ها ارتباطاتی را با جمهوری اسلامی داشته باشند.

وی افزود: بنابراین اقدام کنگره آمریکا و امضای اوباما در قبال آن نشان می دهد که اقدام آمریکایی ها در بازار اروپا خریداری نخواهد داشت.

بروجردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این طرح تناقضی با برجام دارد یا خیر؟ تصریح کرد: این موضوع حتما تعارضی را با برجام دارد زیرا آنها صریحا مکلف بودند و تایید کردند که هیچ محدودیتی را در ارتباط با کار تجاری در قبال جمهوری اسلامی ایجاد نکنند. درست است که برای دیگر کشورها محدودیت قائل شدند، اما این کار عملا محدودیتی برای ایران خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از دوستان وزارت امور خارجه دعوت می کنیم که در خصوص این موضوع توضیح بدهند.

بروجردی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح در اجرای برجام مشکلی ایجاد خواهد کرد یا خیر؟ ادامه داد: برجام مسیر خودش را طی خواهد کرد و سنگ‌اندازی آمریکایی ها نمی تواند تغییری در روند اجرای برجام داشته باشد؛ چراکه خطوط قرمز جمهوری اسلامی تعریف شده است.

 

ادامه دارد...

 

کد N1073235

وبگردی