آفتاب

حزب‌الله خبر شهادت «سمیر قنطار» در حمله رژیم صهیونیستی را تأیید کرد

حزب‌الله خبر شهادت «سمیر قنطار» در حمله رژیم صهیونیستی را تأیید کرد

تسنیم نوشت: حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای خبر شهادت سمیر قنطار آزاده لبنانی را در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه جرمانا در حومه دمشق تأیید کرد.

به گزارش خبرنگار تسنیم از دمشق، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای خبر شهادت سمیر قنطار را در پی حمله اسرائیل به یک ساختمان مسکونی در محله جرمانا در دمشق پایتخت سوریه تأیید کرد.

در بیانیه حزب الله آمده است: ساعت 22:15 دقیقه شنبه شب جنگنده‌های صهیونیستی یک ساختمان مسکونی در شهر جرمانا در حومه دمشق را بمباران کردند که در پی این حمله، مجاهد و رزمنده و سردار آزادگان لبنان سمیر قنطار و تعدادی دیگر از شهروندان سوری به شهادت رسیدند.

حزب الله در ادامه از خداوند متعال مسئلت کرد که این شهید عزیز و جمیع شهدا را قرین رحمت بیکران خود قرار داده و آنها را در کنار انبیاء و اولیای الهی در بهشت برین خود جای دهد.‬‎

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیمه‌های شب گذشته یک ساختمان در شهر "جرمانا" در حومه جنوبی دمشق را بمباران کردند که در پی آن سمیر قنطار آزاده لبنانی و شماری از شهروندان سوری به شهادت رسیدند.

در این بمباران ساختمان مذکور به‌طور کامل تخریب و خسارتهای مالی زیادی به ساختمانهای مجاور آن وارد شد.

"سمیر قنطار" قدیمی‌ترین اسیر لبنانی در بند رژیم صهیونیستی بود که 20 جولای 1962 (29 تیر 1341 هجری شمسی) در روستای دروزی‌نشین "عیبه" از توابع استان "جبل" لبنان به دنیا آمد.

وی در سال 1978 میلادی طی یک عملیات ضدصهیونیستی در شهر صهیونیست‌نشین «نهاریا» به اسارت در آمد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.‬

سمیر قنطار در سال 2008 میلادی بعد از سپری کردن بیش از 20 سال اسارت در جریان تبادل اسرای لبنانی با رژیم صهیونیستی آزاد شد.‬‎

4949

کد N1073194

وبگردی