آفتاب

تذکر توکلی و زارعی در مورد لایحه ایجاد مناطق جدید تجاری

تذکر توکلی و زارعی در مورد لایحه ایجاد مناطق جدید تجاری

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری نسبت به تغییرات صورت گرفته در لایحه ایجاد مناطق جدید تجاری صنعتی تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، احمد توکلی در جریان بررسی لایحه ایجاد مناطق تجاری صنعتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس گفت: وقتی منافع ملی ما صادقانه در خطر است نباید تصمیم‌گیری غلط کنیم.

وی افزود: روز سه‌شنبه لایحه‌ای از سوی دولت به کمیسیون آمد که ابتدا شکل لایحه بود اما کمیسیون جلسه‌ای گذاشت و لایحه را تلفیق کرد و تغییراتی در آن صورت داد که این روش خوبی نیست و ما هم فرصت بررسی درست آن را نداشتیم.

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: مثل این که هیجات در این لایحه بالاست، ما باید همه صحبت‌ها را بشنویم و بعد در این باره تصمیم‌گیری کنیم.

علی اصغر زارعی نماینده تهران نیز در اخطاری جداگانه گفت: دولت لایحه‌ای به کمیسیون داد اما کمیسیون به چیزی به مراتب بالاتر از لایحه دست یافت و آنچه خروجی کمیسیون بود طرح است نه لایحه.

وی افزود: من به داریه قوانین هم گفته‌ام که چیزی تحت عنوان لایحه به مجلس آمده اما تبدیل به طرح شده است. دولت لایحه‌ای داده که تبدیل به 80 منطقه آزاد تجاری شده در حالی که این امر بار مالی دارد.

زارعی افزود: منطقه آزاد و ویژه چیزی نیست که ما آن را به راحتی تصویب کنیم بلکه هر کدام ارزش ملی و محلی دارد. ما کدام گزارش را از مناطق آزاد داشته‌ایم که این مناطق منبع تولید و اشتغال باشند؟

باهنر در پاسخ به این اخطار گفت: ‌این اخطار وارد است اما ما باید بحث را جلو ببریم. آنچه مربوط به لایحه دولت است بار مالی ندارد، اما آنجایی که باعث تقلیل درآمد عمومی می‌شود اخطار اصل 75 وارد است.

وی افزود:‌ ما کلیات را جلو می‌بریم و در جزییات در مورد بار مالی رای گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N1073051

وبگردی